Forum Index > Învățămînt > Licee > Gimnaziul ProSucces - Cale spre succes

#0 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2009-01-26 18:48:00 (825 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Liceul ProSucces şi-a luat începutul cu 6 ani în urmă...după ce un grup de părinşi au vrut să continue programul de învăţămînt SOROS (Pas cu Pas). Au depus o cerere, şi li s-a aprobat. Li s-a oferit un locuşor în instituţia grădiniţei nr.40 de la Botanica.

După 2 ani ne-am transferat în alt local, la fel în instituţia unei grădiniţe.
Anul acesta (2008-2009) ni s-a oferit un local doar al nostru.

Gimnaziul-internat nr. 23 (sectorul Botanica, str. Aşhabad, 129), în al cărui sediu va fi amplasat gimnaziul „Pro Succes”. Elevii din instituţia lichidată vor fi transferaţi în Gimnaziul-internat nr. 2, sectorul Botanica, str. Grenoble,191 şi în Şcoala medie de cultură generală nr.3, sectorul Botanica, str. Cetatea Albă, 168.

Gimnaziul nostru se remarcă prin schema de activare, îmreună cu clubul de zi - Speranţa



Pentru o familie, naşterea unui copil cu dizabilităţi provoacă dezamăgire, durere şi disperare. Unii cu timpul reuşesc să treacă peste acest şoc, alţii insă nu sunt in stare şi in rezultat micuţii cu handicap ajung in orfelinate. Pentru a sprijini părinţii şi a-i ajuta pe copiii cu nevoi speciale, in urmă cu câţiva ani, in Moldova au inceput a fi deschise centre de integrare socială. Primul in republică a apărut centrul "Speranţa", care astăzi şi-a marcat jubileul de 10 ani.

Ideea deschiderii unui centru de integrare socială a copiilor cu dizabilităţi a venit din partea unor părinţi care au copii cu handicap. Aceştia au dorit să creeze pentru odraslele lor un colectiv, unde să poată să-şi petreacă timpul. Apoi, in cadrul instituţiei părinţii au inceput să-i inveţe pe copii să se descurce independent, adică să mănânce sau să se imbrace singuri, fără ajutorul adulţilor. Printre fondatori ai centrului este şi Lucia Gavriliţă, actual consilier al prim-ministrului şi ex-director al centrului "Speranţa".

- "Speranţa" a inceput cu un gest aparent nesemnificativ, 6 copii, in comparaţie cu tot ce era de făcut. Dar peste ani, a dobândit amploare, a mentionat Lucia Gavriliţă, consilier principal de stat al prim-ministrului in problemele dezvoltării sociale.

Centrul are peste 20 de specialişti, care se ocupă de recuperarea copiilor cu dizabilităţi, integrarea lor şcolară şi socială. Dacă in anul 1998, centrul era frecventat de 6 copii, acum numărul beneficiarilor se ridică la 300. Aici se adresează nu doar familiile din Chişinău, dar şi din republică. Ana Beschieru are un băiat ce suferă de paralizie cerebrală. De la inceput femeia nu ştia cum poate să-şi ajute propriul copil, dar ajutată de specialişti a reuşit să-şi pună băiatul pe picioare.

- Copilul avea vârsta de 7 anişori l-am dus intr-o stare grea, el se târa pe podea, dar in timpul de faţă datorită centrului, merge in picioare, deja mergem şu la şcoală. Pot să le spun tuturor părinţilor care au aşa copii, să nu-şi piardă speranţa, să meargă inainte, să dobândească succesul copiilor pe viitor, a specificat Ana Beschieru, părinte-beneficiar al centrului de zi "Speranţa".

- Pe lângă faptul că suntem in serviciul direct pentru copilul cu disabilităţi, mai incercăm să fim un suport pentru procesul de educaţie incluzivă, care este un domeniu relativ nou in Moldova, a subliniat Viorica Cojocaru, director executiv centrul de zi "Speranţa".

Dacă in anul 2000 doar un elev cu nevoi speciale era incadrat intr-o şcoală obişnuită, apoi in 2007 numărul a ajuns la 190 de copii. Pentru viitor, planurile sunt la fel de mari şi anume oferirea de servicii adolescenţilor cu handicap, pentru o viitoare incadrare in câmpul muncii.
La moment in Moldova sunt circa 14 mii de copii cu dizabilităţi.

Centrul de resurse pentru promovarea educaţiei incluzive "Inclusiv EU" a fost deschis la 6 martie 2008, in cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei din Chişinău, fiind primul de acest gen in Republica Moldova.

Piatra de temelie a a fost pusă de Centrul "Speranţa", cu sprijinul financiar al organizaţiilor internaţionale Austrian Development Cooperation, ERSTE Foundation şi Hilfswerk Moldova.
Noul centru are misiunea de a promova educaţia incluzive in Republica Moldova ca parte a Strategiei Naţionale "Educaţie pentru toţi", prin construirea de parteneriate academice şi sociale la nivel naţional şi internaţional, dar şi prin oferirea serviciilor de informare, consultanţă şi formare profesională continuă a cadrelor didactice, asistenţilor sociali, părinţilor, studenţilor, altor categorii de persoane interesate. Unul din obiectivele centrului de resurse este şi crearea unei baze informaţionale despre educaţia incluzivă, care ar sprijini incluziunea educaţională in aspectele ei practice.
Centrul funcţionează in strânsă legătură cu instituţii¬le de invăţământ cu practici incluzive – şcoala-grădiniţă nr.120, Şcoala nr.152 şi Liceul "Pro Succes", care sunt "modele vii" de incluziune educaţională a copiilor cu nevoi speciale.
La moment, resursele cen¬trului se constituie, in spe¬cial, din literatură, urmând să fie formată o videotecă cu practici pozitive, o bibliotecă electronică care va conţine studii, analize, fotografii, etc. Totuşi, cea mai importantă resursă a Centrului "Inclusiv EU" o constituie resursa umană - grupul de formatori in educaţie incluzivă care deţine o experienţă importantă pentru R. Moldova, pe care o impărtăşesc in cadrul seminarelor şi atelirelor de lucru.

Centrul de Zi „Speranţa” a fost creat, în 1998, din necesitate de către un grup de părinţi ale căror planuri şi speranţe au fost zdruncinate de naşterea unui copil cu probleme în dezvoltare. Aceşti părinţi au fost aruncaţi într-o lume total nouă, plină de responsabilităţi, care întrec cu mult limitele grijii şi dragostei.

În 1997, cînd încerca să-şi ajutoreze ambii săi copii cu dizabilităţi, cît şi alţi copii în situaţie similară, prin crearea unei asociaţii de sprijin a copiilor cu handicap, Lucia Gavriliţă nu avea să ştie că deja în 2007 va conduce un colectiv de lucru cu peste 40 de persoane şi va avea ca beneficiari peste 250 de copii, iar mai apoi în 2008 să ocupe funcţia de viceministru al Protecţiei Sociale a Familiei şi Copilului. Centrul de Zi „Speranţa” a evoluat de la un simplu serviciu de zi pentru copii cu dizabilităţi la un adevărat nucleu de experţi în domeniu, la care apelează o gamă largă de persoane şi instituţii: de la părinţi ai copiilor cu dizabilităţi pînă la agenţii de stat sau organizaţii internaţionale. Toate aceste lucruri au fost posibile datorită dăruirii totale copiilor cu dizabilităţi atît a colectivului de lucratori cît şi părinţilor acestor copii. Fără acestea din urmă nu ar fi fost posibil să se ajungă la asemenea rezultate.



Centrul de Zi „Speranţa” este un lider în domeniul reabilitării şi integrării sociale a persoanelor cu nevoi speciale. Misiunea noastră constă în dezvoltarea unui sistem de servicii în sprijinul copilului cu dizabilităţi, familiilor lor, altor prestatori de servicii şi întregii societăţi. Un sistem bazat pe răspuns eficient şi calitativ în parteneriat cu organizaţii competente şi organizaţii cu putere de decizie în vederea respectării dreptului şi valorificării potenţialului fiecărui copil.



Scopul major al organizaţiei:

Prevenirea instituţionalizării, incluziunea şcolară şi socială a copiilor cu dizabilităţi, în special a copiilor cu handicap sever al aparatului locomotor şi integrarea lor în societate.



Obiectivele organizaţiei:

* recuperarea multifuncţională, educaţională a copiilor cu dizabilităţi;
* integrarea şcolară şi socială a copiilor cu dizabilităţi;
* consultarea copiilor şi elaborarea unui program de reabilitare individualizat;
* pregătirea şi instruirea părinţilor sau a tutorilor pentru a deveni membri activi ai echipei de intervenţie;
* asigurarea copiilor care nu pot frecventa şcoala cu instruire conform curriculumului şcolar;
* asigurarea copiilor cu cerinţe speciale cu utilaje şi materiale de suport necesare în procesul de recuperare şi integrare socială;
* crearea condiţiilor optime de dezvoltare a copiilor/tinerilor cu dizabilităţi prin identificarea de susţinători sau tutori pentru familiile acestora;
* consilierea familială;
* susţinerea iniţiativelor părinţilor de a crea organizaţii şi servicii de reabilitate şi întreţinere;
* informarea publicului larg despre problemele persoanelor cu dizabilităţi;
* instruirea şi pregătirea profesională a specialiştilor ce lucrează cu copilul cu cerinţe speciale.

Centrul de zi "Speranţa" a apărut din două motive.
In 1998, eram un grup de părinţi, adunaţi in cadrul Asociaţiei de sprijin a familiei copilului cu dizabilităţi, şi ne doream pentru copiii noştri un colectiv. Până atunci, ei işi petreceau mai tot timpul in casă, doar cu mama lor. Aşa a apărut ideea de a crea un centru care să le ofere posibilitatea de a fi impreună cu semenii lor.

Atunci când am adunat impreună şase copii de aceeaşi vârstă, a apărut şi al doilea scop: să-i invăţăm să se descurce din punct de vedere al autonomiei personale. Cu asta am inceput: să-i invăţăm să mănânce singuri, să se imbrace/dezbrace singuri, să poată să aprindă lumina când merg la baie. Sunt lucruri elementare, pe care un copil fără dizabilităţi le invaţă fără probleme. Nu şi copiii noştri. De aceea, chiar de la inceput, echipa "Speranţei" şi-a propus ca centrul să ofere servicii de calitate inaltă, foarte importante pentru dezvoltarea fiecărui copil. La principiul calităţii nu am renunţat nici când ne-a fost extrem de dificil să ţinem pasul.

Viziunea s-a lărgit mai târziu, când am mers peste hotare, pentru un schimb de experienţă. Prietenii noştri din străinătate, pe lângă faptul că ne-au sprijinit enorm in dezvoltarea centrului, ne-au ajutat să ne lărgim orizontul de activitate, viziunea asupra aceea ce trebuie să facem şi cum. Aşa s-a conturat un alt scop: incluziunea şcolară. Un factor suplimentar a fost amlasarea Centrului "Speranţa" in preajma Şcolii-internat nr. 2. La fiecare 1 septembrie, circa 700 de copii treceau pe lângă "Speranţa", spre şcoală, cu buchete de flori in mână. E o frustare să ştii că această zi de sărbătoare nu e şi pentru copilul tău, care, dintr-un careva motiv, trebuie să stea acasă. De aceea, am acţionat. Şi avem şi rezultate.

Apoi, au apărut alte scopuri, toate determinate de dorinţa de a urma nevoile copiilor noştri care creşteau. Astăzi, dacă privesc inapoi la drumul parcurs, observ că boţul de zăpadă care a fost rostogolit de echipa "Speranţei" in aceşti 10 ani s-a făcut mare, foarte mare. Avem privilegiul de a ne bucura de faptul că am obţinut mult peste ceea ce ne-am dorit, de a ajunge mult mai departe decât ne-am propus. Şi asta s-a intâmplat datorită oamenilor care s-au implicat cu tot ce au avut mai bun şi ne-au ajutat nu doar să facem ceea ce ne-am propus, ci şi să ne imbunătăţim activitatea.

Dacă ar trebui să-i găsesc Centrului de zi "Speranţa" un loc in contextul anului 1998, consider că atunci am fost primii care am promovat un serviciu alternativ instituţionalizării. Pe atunci, singura soluţie propusă părinţilor era să-şi instituţionalizeze copilul cu dizabilităţi, şi nimic in loc. "Speranţa" a venit cu o schimbare de viziune asupra copilului cu dizabilităţi şi asupra serviciilor de care acest copil are nevoie.

Dacă ar trebui să-i găsesc Centrului de zi "Speranţa" un loc in contextul anului 2008, cred că astăzi deţine rolul de avocat al copilului cu dizabilităţi, care pledează şi işi aduce contribuţia la crearea unui cadru legislativ care să protejeze, realmente, drepturile copilului cu dizabilităţi, la crearea mecanismelor de finanţare pentru implementarea prevederilor legale etc. Avem deja create modele care şi-au arătat eficacitatea, care au demonstrat că funcţionează. Astăzi, Centrul "Speranţa" este şi un promotor al ideilor noi, bazate pe nevoile reale ale copilului cu dizabilităţi; caută modalităţi de integrare a copilului in sistemul de invăţământ general in baza metodelor noi, iar când nu e posibilă integrarea – scopul este de a construi sistemul propriu-zis de servicii pentru acest copil.

Lucia Gavriliţă, viceministru al Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului, co-fondator al Centrului de zi "Speranţa".

Editat de către DooMBringer la 2011-11-25 21:46:06




Mesaj util ?   Da   1 puncte

1
<< Precedenta      Următoarea >>

#1 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2009-08-19 09:33:11 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
:hello:


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#2 by akiro Donor (VIP) (0 mesaje) at 2009-08-19 12:48:22 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#0 RetroLife, n-am inteles pina urma, e gimnaziu sau proiect?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2009-08-19 13:11:14 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#2 akiro, E gimnaziu, care activează. Au fost deja 3 romoţii (eu am făcut parte din a treia 2009). De anu ista a fost proclamat liceu. Eu deja nu mai rămîn aici, plek în România să învăţ :pardon:


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#4 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2010-01-01 18:04:51 (776 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Updated



Mesaj util ?   Da   0 puncte
#5 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2010-07-06 17:01:46 (750 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Din 2010, se deschide şi prima clasa din ciclul primar (Clasa I).


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#6 by Dima (VIPceg/Garda Síochána/system off) (0 mesaje) at 2011-10-22 13:50:25 (682 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Re!


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#7 by DooMBringer (Rocket Minds) (0 mesaje) at 2011-11-25 21:45:38 (677 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Updated...



Mesaj util ?   Da   0 puncte

1
<< Precedenta      Următoarea >>

Forum Index > Învățămînt > Licee > Gimnaziul ProSucces - Cale spre succes


Navigare rapidă:


Comunitatea digitală din Moldova. Să adunăm și să organizăm conținutul autohton de pe întreg internet pe un singur site web.