Forum Index > Chat > Hobby > Acvaristica

#0 by _Burduniuc_ (Uploader) (0 mesaje) at 2008-01-03 19:58:47 (881 săptămâni în urmă) - [Link]Top

Acvaristica sau acvariologia este știința care se ocupă cu studiul unui mediu, izolat de mediul natural din care provine. Un caz particular este mediul acvatic terestru care este studiat într-un acvariu (de unde vine și numele științei!). Principalele animale prezente într-un acvariu sunt peștii exotici, care au fost inițial capturați din mediul lor de viața, salbatic, dar după acomodări și reproduceri succesive numeroase specii sunt comercializate având originea tot în acvariu. Pe langă pești de acvariu mai pot exista si moluște, melci de acvariu, care ajută la menținerea echilibrului acvariului consumând resturile alimentare și algele. Oxigenul poate fi furnizat de plante de acvariu, dacă acestea sunt în număr destul de mare, dar se poate atașa și o pompa de aer care să dizolve oxigen atmosferic în apa din acvariu.

INFO

Amenajarea acvariului

  • Construirea acvariului
In construirea si amenajarea unui acvariu, in primul rand trebuie sa avem in vedere speciile de pesti pe care dorim sa le procuram. In functie de talia pestilor vom avea nevoie de un vas mai mic sau mai mare.
In ultima perioada au aparut in comert acvarii gata facute sub diferite forme si de diferite marimi. Daca dorim sa ne construim singuri acvariul trebuie sa avem in vedere, in functie de volumul acestuia, grosimea sticlei pe care o vom folosi.
In fuctie de volumul acvariului, grosimea sticlei va fi:
- volum pana la 50 l – grosimea sticlei 4 mm
- volum pana la 80 l – grosimea sticlei 5 mm
- volum pana la 100 l – grosimea sticlei 6 mm
- volum pana la 120 l – grosimea sticlei 7 mm
- volum pana la 150 l – grosimea sticlei 8 mm
- volum mai mare de 150 l – se recomanda ca grosimea sticlei sa fie de minimum 10 mm
Se recomanda ca pentru fundul acvariului sa se foloseasca sticla mai groasa decat pentru laterale, presiunea punandu-si in primul rand amprenta asupa acestuia.
Dupa procurarea sticlei vom avea nevoie de un adeziv care sa nu fie toxic pentru pesti si sa reziste la presiunea creata de apa. In ultima perioada se foloseste cu succes ca adeziv siliconul-caucic. Acesta poate fi procurat foarte usor, gasindu-se in comert sub diferite marimi si colori. Atentie: vom folosi doar siliconul-cauciuc care are desenat pe el acvariul sau pestii !!!

  • Apa, calitatea si temperatura acesteia
Dupa construirea si probarea acvariului acesta va fi umplut cu apa.
Apa este un element esential in formarea unui acvariu. Calitatile acesteia trebuie sa fie specifice pestilor cu care dorim sa populam acvariul. Principalele calitati ale apei sunt bazate pe: pH, duritate, temperatura.
pH-ul reprezinta gradul de aciditate sau alcalinitate al apei sau solutiilor. Apa pura este neutra, avand valoare pH-ului 7, cele peste 7 sunt alcaline, iar cele sub 7 sunt acide.
Pestii sufera la modificarile buste ale pH-ului si trebuie sa ne intereseze ca acestea sa nu intervina in acvariul nostru. Valoarea pH-ului este influentata de: reziduurile pestilor, plante, pitra vibratorului, etc.
Masurarea pH-ului se poate stabili cu teste de pH aflate in comert, relativ ieftine si suficient de precise.
  Duritatea apei care ne intereseaza este duritatea data de substantele solide dizolvate in apa. Duritatea apei este data in principal de rocile pe baza de piatra de var si dolomita.
Duritatea apei se masoara in grade germane si o putem diferentia in felul utmator: 0 – 4 dGH – o apa moare, 5-11 dGH – o apa moderata, mai mare de 12 dGH o apa dura.
Pentru determinarea duritatii apei se gasesc in comert diferite teste care sunt precise si eficiente.
Temperatura apei este la fel de importante ca si celelalte doua componente (pH, duritate) si este cel mai usor de masurat.
Temperatura va fi stabilita si mentinuta in functie de speciile de pesti care populeaza acvariul nostru, unlele specii preferand o temperatura mai mare iar altii una mai joasa, aceasta fiind foarte usor de mentinut cu ajutorul unui incalzitor cu potentiometru.
Temperatura optima pestilor difera de cea de reproducere a acestora, cea din urma fiind in cele mai multe cazuri cu 1-2 mai mare decat cea optima.
Pentru a nu produce socuri termice pestilor trebuie ca la schimbarea apei temperatura apei nou introduse sa nu difere cu mult de cea din acvariu.

  • Iluminarea acvariului
Lumina care ne foloseste este lumina alba. Aceasta este un complex de 7 spectre de culoare ROGVAIV.
Iluminatul acvariului nu este dificil, putandu-se realiza prin becuri sau neoane. Lumina zilei nefiind suficienta pentru ca un acvariu sa fie bine iluminat.
Asadar, putem gasi in comert neoane care sa puna in evidenta pestii si neoane care sa foloseasca plantelor. Acestea dau rezultate foarte bune combinate, atat din punct de vedere al naturaletii cat si din punct de vedere al eficientei pentru cresterea plantelor. Iluminatul zilnic trebuie sa fie de minimum 11-12 ore pe zi cu o intensitate de 200lx. Fiecare planta are nevoie de 0.1 dm cu o anumita marja in conditiile care vor fi create.

  • Filtrarea apei
In comert se pot gasi diferite dispozitive bazate pe filtrate mecanica sau chimica cu materilae filtrante ca: nisipul sau pietrisul, buretii, vata, etc.
Filtrarea chimica este un proces prin care produsele chimice sunt eliminate din apa prin absotie, de catre un material corespunzator si care este pus intr-o cutie de filtrare. Manganul si carbunele activ pot fi folosite pentru acest gen de filtrare.

  • Substratul
Pentru ca plantele sa poata supravietui si sa se poata dezvolta la noi in acvariu avem nevoie de un substrat corespunzator.
De regula, substratul este alcatuit de un strat subtire de nisip cu granulatie mai mare sau pietris.
Spatiul dintre pietricele este important pentru dezvolatrea coloniile de bacterii care au ca scop descompunerea reziduurilor, in acest fel ajutand plantele.
Ca substrat putem folosi: pietris, argila si turba.
Amestecul poate fi facut in urmatoarele proportii: 1/3 pietris, 1/3 argila, 1/3 turba. Argila folosita trebuie sa fi stat o perioada mai lunga in aer liber.
Se recomanda ca primul strat sa fie format dintr-un pietris cu granulatie mai mare pentru ca bacteriile aerobe sa poata exista.
ÎnchideЗакрыть
Familii de pesti

Familia Belontiide

Pestii din acest gen prezinta o caracteristica foarte importanta, acestia au un organ situat deasupra capului, sub forma unui labirint, ce le permite sa capteze oxigen din aer; acest tip de respiratie il completeaza pe cel branhial, adaptarea facandu-se inca din primele saptamani de viata.
Acesti pesti au doua moduri de a respira deoarece doar respiratia branhiala nu le
putea asigura supravietuirea in mediul lor natural, ei traind in apele sarace in oxigen, stagnante, in mlastinile sau orezariile din Asia.
Unele specii ale acestui gen prezinta la innotatoarele pectorale niste filamente cu rol tactil si de orientare.
Au un caracter linistit si sunt foarte usor de intretinut, nefiind pretentiosi nici in privinta hranei.
Dupa ce masculul construieste un cuib format din bule de aer are loc reproducerea.


Betta splendens

Origine: Estul Asiei
Talie: 6 - 8 cm
Temperatura optima: 23 - 30° C
Ph-ul apei: 6.2 - 7.9
  • dupa numele popular pe care il are (luptatorul) am putea crede ca acest peste este foarte agresiv, dar acest lucru nu este in totalitate adevarat, masculul fiind agresiv doar cu ceilalti masculi din specia sa si cu femelele, dar numai dupa reproducere;
  • femelele din aceasta specie se inteleg bine, conflictele apar doar la masculi;
  • masculii au coloratii diverse, ei pot fi rosii, verzi sau albastri in totalitate sau pot avea 2-3 culori combinate;
  • femelele, desi pot avea aceleasi nunate de culori, nu sunt la fel de impresionante ca si masculii;
  • dupa depunere, femelele trebuie separate de masculi deoarece acestia devin agresivi cu ele, uneori chiar le omoara;
  • masculii sunt cei care au grija de oua, iar dupa ecloziune alevinii trebuie lasati singuri;
  • ocupa nivelul superior al acvariului;
  • durata de viata: 2 - 3 ani
Colisa fasciata

Origine: Sudul Asiei
Talie: 10 cm
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 6 - 7.5
  • prefera apele dulci si acide;
  • masculii din aceasta specie se bat intre ei;
  • sunt compatibili din punct de vedere sexual cu gurami cu buze groase, iar in urma incrucisarii rezulta niste hibrizi care sunt comercializati purtand numele uneia dintre specii;
  • Masculii au o culoare mai intensa si au o innotatoare dorsala prelungita. Innotatoarea dorsala a femelelor este mai rotunda.
  • femelele depun peste 100 de icre intr-un cuib de spuma construit de mascul
  • este un peste de nivel superior
  • durata de viata: 4 ani
Colisa sota (Colisa chuna)

Origine: Sudul Asiei
Temperatura optima: 23 - 30° C
Ph-ul apei: 6 - 8
Talie: este un peste mic, atinge maxim 5 cm.
  • este numit popular gurami de miere;
  • masculii au culori mai intese;
  • si la aceasta specie tot masculii au grija de larve, dar nu toti construiesc un cuib, unii dintre ei deplaseaza larvele pana in momentul in care acestea incep sa innoate singure;
  • are un caracter sociabil si este fricos;
  • este un peste de nivel mediu;
  • durata de viata: 2 - 5 ani
Colisa labiosa

Origine: Sudul Asiei
Ph-ul apei: 7 - 8
Talie: 10 - 12 cm
Temperatura optima: 22 - 28° C
  • asemenea guramilor de miere si acesti pesti sunt fricosi si se refugiaza printre plante ori de cate ori se simt amenintati;
  • prefera apa dulce si acida;
  • spre deosebire de celelalte doua specii de colisa anterior prezentate, pestii din aceasta specie au o coloratie mai vie, avand nuante de albastru deschis in special pe innotatoare;
  • femela depune cateva sute de icre;
  • este un peste de nivel superior;
  • durata de viata: 3 ani
Colisa lalia

Origine: Sudul Asiei
Talie: 5 - 6 cm
Temperatura optima: 23 - 28° C
Ph-ul apei: 6.5 – 8
  • este numit popular gurami pitic;
  • are un caracter linistit si pasnic, adesea se ascunde printre plante, fiind o fire mai timida;
  • femela este mai deschisa la culoare decat masculul;
  • mai exista o varietate portocalie, dar si la aceasta specie femela este mai decolorata;
  • alevinii acestei specii prefera ca hrana prada mica, vie;
  • este un peste de nivel superior;
  • durata de viata: 2 - 4 ani;
Trichogaster leeri

Origine: Sudul Asiei
Temperatura optima: 23° - 28° C
Ph-ul apei: 6.5 - 7.5
Talie: 13 cm.
  • popular este numit gurami perlat;
  • are un caracter pasnic;
  • spre deosebire de femela, masculul are innotatoarea dorsala mai ascutita;
  • femelele depun foarte multe icre, pot ajunge pana la 1000;
  • este un peste de nivel superior
Macropodus opercularis

Origine: Estul Asiei
Talie: 10 - 15 cm
Temperatura optima: 16 - 26°C
Ph-ul apei: 6.8 - 8
  • numit popular macropodul sau pestele-paradis, acest peste este cunoscut in Franta inca de acum 166 de ani;
  • spre deosebire de celelalte specii, macropodul rezista la temperaturi mai scazute (pana la 15 grade Celsius sau chiar mai putin);
  • femelele pot depune sute de icre care eclozeaza in aproximativ 2 zile;
  • ocupa nivelul superior;
  • durata de viata: 3 ani
Trichogaster trichopterus

Origine: Sudul Asiei
Temperatura 22 - 28°C
Ph-ul apei: 6 - 8
Talie: 10 cm
  • denumit popular gurami albastru, acest peste are un caracter calm;
  • in perioada de reproducere acesti pesti prefera sa se retraga;
  • corpul are o coloratie albastruie si prezinta 2 pete negre;
  • mai exista o varietate ale acestei specii, cea aurie;
  • este un peste de nivel superior;
  • durata de viata: 3 - 4 ani
Helostoma temmincki

Origine: Sudul Asiei
Talie:10 - 15 cm
Temperatura: 22 - 28°C
Ph-ul apei: 7
  • este o ruda foarte apropiata a Belontiidelor, dar face parte din familia Helostomatide;
  • si aceasta specie poseda un labirint deasupra capului si formeaza un cuib de bule pentru larve;
  • sunt numiti popular gurami pupaciosi deoarece se pupa gura la gura, acest gest poate fi interpretat ca fiind o dovada de sociabilitate chiar daca el se produce in timpul paradei nuptiale;
  • ocupa nivelul superior al acvariului;
  • durata de viata: 5 - 7 ani
ÎnchideЗакрыть
Familia Caracide

  • sunt originari din America de Sud si Centrala, din Africa si din sudul S.U.A;
  • pestii din aceasta familie prezinta o mica aripioara adipoasa situata intre inotatoarea dorsala si cea codala;
  • dupa dantura solida, bine dezvoltata ne putem da seama ca acesti pesti sunt carnivori;
  • sunt pesti sociabili, traiesc in grupuri sau in bancuri;
  • prefera apele limpezi si usor acide cu multe plante;
  • fiind specii carnivore iubesc mica prada vie, accepta si hrana artificiala din comert;
  • reproducerea la aceste specii se face relativ usor;
  • sunt pesti de talie mica, in general de 5-6 cm.
Anoptichthys jordani

Temperatura optima: 23.3 - 25.6°C
Ph-ul apei: 6.8 - 7.3
  • este numit popular tetra orb;
  • este originar din apele din pesterile intunecate din Mexic;
  • se adapteaza usor la majoritatea conditiilor din acvariu, nu este un peste pretentios;
  • desi este orb acest peste isi gaseste hrana destul de repede datorita mirosului foarte bine dezvoltat;
  • corpul are o nuanta deschisa de alb;
  • se nasc cu ochi insa pe masura ce se maturizeaza pielea le acopera ochii;
  • nivel de habitate: mediu
  • durata de viata: 2 - 5 ani
Aphyocharax anisitsi

Origine: Argentina, Paraguay
Talie: 4 - 5 cm
Temperatura optima: 18 - 28° C
Ph-ul apei: 6 - 8
  • numit popular inotatorul rosu, acest peste este un foarte bun inotator;
  • acest peste traieste in bancuri, motiv pentru care are nevoie de mult spatiu pentru inot;
  • desi prefera mica prada vie el accepta cu usurinta si hrana uscata din comert;
  • parintii trebuie separati de icre dupa depunere pentru ca au obiceiul sa le consume;
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 5 - 8 ani
Cheirodon axelrodi

Origine: America de sud - raurile Orinoco si Negro
Temperatura optima: 23 - 29° C
Ph-ul apei: 4.5 - 7
Talie: 4 - 5 cm.
  • este cunoscut popular sub numele de cardinal sau neon rosu;
  • pentru a le fi evidentiata culoarea au nevoie de o apa acida, filtrata pe turba;
  • corpul prezinta doua culori, partea superioara este albastra-verzuie (in functie de lumina), iar partea inferioara este rosie;
  • pentru a se reproduce are nevoie de o apa cu duritate aproape nula;
  • ouale se dezvolta doar la intuneric;
  • nevel de habitat: inferior;
  • durata de viata: 1 an in mediu natural si pana la 3 ani in captivitate
Gymnocorymbus ternetzi

Origine: America de sud
Talie: 5 - 6 cm
Temperatura optima: 20 - 26 °C
Ph-ul apei: 5.9 - 8.3
  • acest peste este cunoscut sub numele de tetra negru sau vaduva;
  • corpul este inalt si aplatizat;
  • spre deosebire de celelalte specii, vaduva are inotatoarea anala foarte bine dezvoltata;
  • corpul are o nuanta de gri si prezinta trei dungi transversale negre;
  • exemplarele tinere sunt mai inchise la culoare spre partea anala;
  • aceasta specie are si o varietate cu voal;
  • femelele sunt prolifice, pot depune pana la 1000 de oua;
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 3 - 6 ani
Hemigrammus bleheri

Origine: America de sud - bazinul Amazonului din zona Peru, raul Orinoco
Talie: 5 cm
Temperatura optima: 22 - 26° C
Ph-ul apei: 6 – 7
  • este cunoscut popular sub numele de nas rosu;
  • corpul este deschis la culoare, dar pe cap prezinta o pata mare rosie, iar pe inotatoarea codala 3 pete negre;
  • se reproduce greu, datorita conditiilor de apa incorecte devin sterili;
  • nivel de habitat: inferior;
  • durata de viata: 5 - 6 ani;
Hemigrammus pulcher

Origine: America de sud
Temperatura optima: 22 - 28° C
Ph-ul apei: 5 - 7
Talie: 4 - 5 cm
  • datorita culorii sale foarte stralucitoare este numit popular pestele nestemat;
  • ca hrana prefera mica prada vie;
  • se reproduce destul de greu deoarece are cerinte mari fata de calitatea apei;
  • nivel de habitat: inferior;
  • durata de viata: 2 ani.
Hemigrammus erythrozonus

Origine: America de sud - raul Essequibo
Temperatura optima: 23 - 28° C
Ph-ul apei: 5 - 7.5
Talie: 4 - 5 cm
  • popular este numit neonul roz;
  • corpul este translucid si prezinta o dunga rozalie de la gura pana la inotatoarea codala;
  • pentru a se reproduce are nevoie de o apa acida si foarte dulce;
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 2 - 4 ani.
Hemigrammus hyanuary

Origine: America de sud - Brazilia
Temperatura optima: 23 - 28° C
Ph-ul apei: 5 - 7.5
Talie: 4 - 5 cm
  • este cunoscut sub numele de neon verde;
  • nu este comercializat la fel de mult ca ceilalti neoni;
  • in functie de lumina corpul are diferite nuante de verde;
  • prefera apa proaspata si lumina moderata;
  • nivel de habitat: inferior;
  • durata de viata: 2 ani.
Hyphessobrycon herbertaxelrodi

Origine: America de sud - Brazilia, Paraguay
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 5.6 - 7.4
Talie: 4 - 5 cm
  • este cunoscut sub numele de neon negru;
  • prefera apele limpezi si acide;
  • corpul prezinta doua dungi orizontale, de la cap pana la inotatoarea codala, o dunga deschisa, stralucitoare si una neagra;
  • se reproduc in ape foarte dulci, la temperatura de cca 26 grade C;
  • oule sunt depuse pe plante sau in unele cazuri pe roci, acestea eclozeaza dupa o zi;
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 3 - 5 ani.
Paracheirodon innesi

Origine: America de sud - Peru, Colombia si Brazil
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 5.6 - 7.4
Talie: 4 - 5 cm
  • cunoscut popular sub numele de neon sau neon albastru;
  • poate fi usor confundat cu neonul rosu, dar la o examinare mai atenta se observa clar diferentele: are o dunga albastru-verzuie (in functie de lumina) ce se intinde de la ochi pana la aripioara adipoasa si una rosie care insa nu mai cuprinde toata partea inferioara a corpului,ea se intinde de la aproximativ jumatatea acestuia pana la baza inotatoarei codale;
  • abdomenul are o nuanta argintie;
  • nu este un peste pretentios, dar cand vine vorba de reproducere are nevoie de
anumite conditii mai speciale;
  • nivel de habitat: mediu si inferior;
  • durata de viata: 5 - 8 ani.
Megalamphodus megalopterus

Origine: America de sud - Brazilia
Temperatura optima: 23 - 28° C
Ph-ul apei: 6 - 7.5
Talie: 4 - 5 cm
  • popular este numit tetra fantoma;
  • prefera apa limpede si acida;
  • are nevoie de spatiu liber deoarece ii place sa se deplaseze;
  • corpul are o nuanta foarte deschisa (de unde si denumirea de tetra fantoma), dar prezinta o pata neagra in spatele capului;
  • inotatoarea codala este complet neagra, iar cea dorsala doar la partea superioara;
  • masculul are inotatoarea dorsala mai mare decat a femelei;
  • pentru reproducere au nevoie de conditii speciale (apa filtrata prin turba, lumina difuza etc);
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 3 - 5 ani.
Nematobrycon palmeri

Origine: America de sud - Peru, Colombia si Brazil
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 6.3 - 7.4
Talie: 4 - 5 cm
  • denumit popular tetra imparat;
  • corpul masculului este mai viu colorat decat cel al femelei;
  • prezinta o banda neagra longitudinala de la ochi pana la baza inotatoarei codale;
  • irisul ochiului prezinta puncte albastre;
  • masculii sunt uneori agresivi intre ei;
  • femelele nu sunt prea prolifice;
  • nivel de habitat: mediu si inferior;
  • durata de viata: 4 - 6 ani.
Thayeria boehlkei

Origine: America de sud - Brazilia si Peru
Temperatura optima: 22 - 28° C
Ph-ul apei: 5.5 - 7
Talie: 4 - 5 cm
  • cunoscut sub numele de pestele - pinguin;
  • corpul prezinta o banda neagra de la cap pana la inotatoarea codala;
  • caracteristic acest peste inoata mereu cu capul orientat in sus;
  • prefera apa intunecoasa;
  • femela este prolifica, poate depune pana la 1000 de oua, iar reproducerea este usoara;
  • nivel de habitat: mediu;
  • durata de viata: 3 - 5 ani.
ÎnchideЗакрыть
Familia Cichlidae - Ciclide Americane

Familia Cichlidae - Ciclide Americane

Unele dintre speciile care fac parte din aceasta familie difera foarte mult intre ele atat din punct de vedere al aspectului cat si al comportamentului,de exemplu unele specii sunt agresive sau devin agresive in perioada de reproducere si pentru a-si apara teritoriul, iar unele sunt foarte calme si pasnice.Aceasta familie cuprinde peste 1500 de specii originare din America,Africa si Asia.In general sunt pesti de talie mare,cu un aspect robust, sunt carnivore si prezinta o singura innotatoare dorsala,alungita.Ciclidele se reproduc prin diverse metode,cea mai particulara fiind incubatia bucala.
Ciclidele americane: in general prefera apa dulce si usor acida, au nevoie de multe ascunzatori si de o buna filtrare a apei. Pentru acesti pesti incubatia este o exceptie, in general ei depunandu-si icrele pe un suport.

Ciclasoma

Acesti pesti sunt originari din America Centrala si America de Sud.Unele specii din aceasta familie sunt agresive,iar altele sunt calme sau chiar fricoase.Necesita un volum mare de apa (aproximativ 200 de litri pentru speciile de talie mai mica si 400 de litri pentru speciile de talie mare).Din punct de vedere al reproducerii,femelele au nevoie de suporturi rigide pe care sa-si poata depune icrele pe care ulterior masculii le fecundeaza,dupa doua zile de incubare ouale sunt introduse in nisip,iar femelele au grija de ele pana la iesirea larvelor.


Cichlasoma Salvini

Origine: America de sud
Talie: 15 cm
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 7 - 8.1
Reproducere: ovipari
  • pestii adulti sunt agresivi, dar au grija de alevinii lor;
  • prefera apa dura si bazica;
  • ocupa nivelul de jos al acvariului
Cichlasoma Citrinellum

Origine: America centrala
Talie: 26 - 33 cm
Temperatura optima: 23 - 27° C
Ph-ul apei: 6.8 - 7.5
Reproducere: ovipari
  • este un peste destul de agresiv;
  • corpul este de culoare aurie, dar in mediul lor natural sunt de culoare gri;
  • este un peste de nivel mediu
Cichlasoma Crassa

  • acest peste este calm si putin fricos in acelasi timp;
  • predomina culoarea rosiatica;
  • acest peste este foarte usor de recunoscut deoarece prezinta o frunte bombata;
Talia: 30 cm deci are nevoie de un acvariu voluminos, cca 400 de litri;
  • acesti pesti sunt originari din Amazonia.
Cichlasoma maculicauda

Origine: America centrala
Talie: intre 15-20 cm, necesita cca 300 de litri de apa
Ph-ul apei: 7 - 8
Temperatura optima: 23 - 27° C
  • acest peste nu este nici agresiv, dar nici calm;
  • corpul are o culoare albicioasa cu o pata negricioasa spre innotatoarea codala;
  • prefera o apa potrivit de dura si bazica;
  • spre deosebire de speciile de pesti anterior prezentate, femelele acestei specii depun mai multe icre,pot ajunge chiar la 1000 de icre pe depunere;
  • sunt originari din America Centrala;
  • este un peste de nivel mediu
Cichlasoma festivum

Origine: America de Sud
Talie: 20 cm
Temperatura optima: 25° C
Ph-ul apei: 6.2 – 7.3
Hrana: are nevoie de un adaos de hrana vegetala
Reproducere: ovipari
  • acesti pesti au un caracter mai dificil, de aceea se recomanda ca pestii de talie mica sa nu fie pusi in acelasi acvariu cu acestia;
  • culoarea corpului este in general galben-albastruie si prezinta o dunga neagra de la ochi si pana spre sfarsitul innotatoarei dorsale;
  • innotatoarele sunt de culoare albastru deschis;
  • spre deosebire de celelalte specii de ciclasoma, femelele din aceasta specie depun ouale pe un suport vertical, larvele fiind apoi depuse pe un alt substrat
Cichlasoma labiatum

Origine: America centrala; Lacurile Managua, Nicaragua, si Xiloa in Nicaragua
Temperatura optima: 22° - 26° C
Ph-ul apei: 6.6 - 7
Talie: intre 20 si 25 de cm.
  • datorita buzelor groase pe care le are acest peste este numit popular cichlasoma cu buze groase;
  • este un peste agresiv mai ales cand vine vorba de apararea teritoriului la care tine foarte mult;
  • culoarea corpului este galben deschis;
  • este un peste de nivel mediu
Cichlasoma octofasciatum

Origine: America centrala, Guatemala; Yucatan; Honduras
Talie: intre 20 si 25cm
Temperatura optima: 22° - 28°C
Ph-ul apei: 6.5 - 8.5
  • denumit si Jack Dempsey;
  • acesti pesti nu au o reputatie prea buna deoarece sunt iuti si turbulenti, devastand mereu decorul;
  • culoarea corpului este in general verde inchis: - femelele depun un numar relativ mare de oua: 500 - 800;
  • ocupa nivelul de jos al acvariului
Cichlasoma nicaraguense

Origine: America centrala; Nicaragua (Lacul Nicaragua, laculManagua) and Costa Rica (Rio San Juan)
Temperatura 25°- 26°C
Ph-ul apei: 6.7 - 8
  • la aceasta specie dimorfismul sexual este evident, masculii sunt mari (25cm), iar femelele, care sunt mult mai mici, sunt mai colorate in perioada de reproducere;
  • femelele din aceasta specie sap o groapa si acolo depun ouale, acestea nu sunt adezive, deci nu ar putea fi depuse pe diferite suporturi
  • este un peste de nivel mediu si de fund
Cichlasoma cyanoguttatum

Origine: Texas (SUA), Mexico
Talie: 30 de cm
Temperatura: 20° - 26°C
Ph-ul apei: 7
  • este numit si ciclid de Texas;
  • culoarea si modelele de pe corp variaza in functie de origine;
  • este un peste agresiv in special cand simte ca teritoriul sau este amenintat;
  • necesita apa bazica si potrivit de dura;
  • din cauza comportamentului si al taliei sale mari, aceasta specie are nevoie de minim 500 de litri de apa.
  • ocupa nivelul de jos al acvariului
Cichlasoma Meeki

Origine: Guatemala si sudul Mexicului
Talie: 10-15 cm
Temperatura optima: 24 – 26° C
Ph-ul apei 6.6 - 8.5
Hrana: nu este pretentios
Reproducere: ovipari
  • este poreclit gat de foc deoarece isi desface operculele si isi desfasoara membrana de la gat cu scopul de a intimida ceilalti pesti;
  • desi este un peste de talie mijlocie este agresiv;
  • spre deosebire de femele, masculii au innotatoarele dorsale si anale franjurate;
  • femelele depun multe icre, cca 1000;
  • ocupa nivelul de jos al acvariului
Cichlasoma bimaculatum

Origine: Sudul Americii
Temperatura: 16 – 24° C
Ph-ul apei 6.5 - 7
Talie: maxim 15 cm
  • numita si ciclasoma debutantului;
  • este o specie de pesti relativ calmi si pasnici;
  • prefera apa acida si dulce;
  • pot fi tinuti in acelasi acvariu cu unele specii de caracide insa diferenta de talie sa nu fie prea mare;
Cichlasoma Nigrofasciatum

Origine: Guatemala si sudul Americii Centrale
Talie: 15-20 cm
Temperatura optima: 22 – 26° C
Ph-ul apei: 7.0 - 8.5
Hrana: are nevoie de adaos de hrana vegetala
Reproducere: ovipari
  • este un peste agresiv si luptator cand vine vorba de teritoriul sau;
  • numit popular nigro;
  • devasteaza decorul din acvariu, motiv pentru care se recomanda sa fie folosite ca decor plantele si rocile foarte stabile;
  • pot forma impreuna cu alte specii de ciclasoma hibrizi, care insa le mostenesc caracterul agresiv;
  • este un peste de nivel mediu si de fund
Cichlasoma synspilum

Origine: America centrala
Talie: 30 de cm;
Temperatura apei: 24 – 28° C
Ph-ul apei: 6.8 - 8
  • numita popular cap de foc;
  • este o specie relativ pasnica atat timp cat teritoriul sau nu este atacat;
  • unele exemplare din aceasta specie au fruntea bombata;
  • femelele pot depune pana la 800 de icre, dar necesita un spatiu mare pentru a se reproduce;
  • pot forma hibrizi impreuna cu doua varietati de nigro, hibrizi care desi uneori le seamana bine la aspectul fizic, in special la forma, nu le mostenesc
si caracterul, fiind agresivi asemenea speciilor de nigro.
  • zona acvariu: toate
Cichlasoma Severum

Origine: nordul Americii de Sud
Talie: 20 cm
Temperatura optima: 24° C
Ph-ul apei: 6 - 7.5
Hrana: are nevoie de adaos de hrana vegetala
Reproducere: ovipari
  • este numit popular cichlasaoma dungat;
  • are o coloratie mai deschisa;
  • are preferinte in privinta apei, cea acida si dulce fiindu-i favorabila;
  • este un peste destul de calm cu exceptia perioadei de reproducere;
  • femela depune putine icre, cca 100;
  • este un peste de nivel mediu
ÎnchideЗакрыть

ÎnchideЗакрыть
Ingrasaminte pentru plantele de acvariu

Plantele de acvariu. Ingrasaminte pentru plantele de acvariu


Plantele de acvariu au nevoie de un anumit numar de nutrineti organici si minerali  pentru a mentine o crestere constanta si  o stare generala sanatoasa. Multi dintre acesti nutrienti sunt necesari doar in proportii foarte mici,  dar fara ei functiile biologice vitale ale plantei de acvariu nu pot fi indeplinite corespunzator. Nutrientii pot fi considerati ca "hrana" planetei de acvariu. Fara o hrana adecvata vor aparea probleme de sanatate si planta de acvariu se va "imbolnavi". Numarul de nutrineti de care fiecare planta in parte  are nevoie poate fi obtinut in mai multe feluri. Verificand functia diversilor nutrineti, prezenta lor in acvariu si intelegand importanta lor vom putea crea usor o "lista de cumparaturi" pentru sursele corecte de fertilizare.

Macro si micronutrientii necesari plantelor de acvariu
Nutrinetii de care are nevoie o planta de acvariu sunt deseori denumiti macro si micronutrineti, in functie de cantitatea de nutrinet de care are nevoie o plnata de acvariu.

Macronutrientii sunt nutrinetii de care o planta de acvariu are nevoie in cantitati mai mari. Acestia includ: calciu, carbon, hidrogen, magneziu, nitrogen, oxigen, fosfor, sulf si potasiu. Multi macronutrienti sunt deja disponibili in acvariu. De exemplu oxigenul si hidrogenul sunt de cele mai multe ori prezenti in cantitati mai mut decat suficiente, iar calciul si nitrogenul sunt de ele mai multe ori de asemenea prezente. Calciul este prezent in cantitati mici doar in apa foarte moale, iar nitrogenul poate fi absorbit de plante sub forma de nitrati si amoniu, care sunt prezente in mod normal intr-un acvariu ca rezultat al filtrarii biologice si a descompunerii resturilor organice din acvariu. Asadar, singurii macronutrineti pentru plantele de acvariu de care un acvariu are nevoie in plus sunt: carbonul, magneziul, fosforul, sulful si potasiul.

Micronutrientii sunt necesari doar in cantitati foarte mici, Micronutrientii includ bariul, cuprul, manganul, nichelul, fierul, zincul, clorul. Si micro si macronutrientii sunt lin mod egal necesari pentru sanatatea plantelor din acvariu. In timp ce plantele de acvariu folosesc macronutrientii pentru componente structurale, precum celulele, proteinele si grasimile, micronutrinetii sunt folositi pentru functia celulelor si activarea enzimelor vitale. Micronutrientii pot fi considerati importanti pentru managementul si controlul corect al biologiei plantei de acvariu. Acestia pot fi gasiti in multi fertilizatori lichizi, ca si in multe surse de apa, dar sunt consumati repe in acvariu, atat de plante cat si de moleculele organice din acesta.

Surse de nutrineti pentru plantele de acvariu
In acvariu nutrientii pot fi oferiti plantelor prin diverse surse. Pentru ca plantele de acvariu isi procura nutrineti atat prin radacini cat si prin frunze, nutrientii trebuie sa fie prezenti atat in substratul acvariului cat si in apa. Micronutrientii sunt necesari in cantitati infime si sunt prezenti de obicei in majoritatea surselor de apa de acvariu. Totusi unii dintre ei se pot uni cu alte elemente, creaind molecule mai mari, care nu mai sunt disponibile plantelor. Deseori e necesar ca acesti micronutrienti sa fie inmultiti prin adaugarea de fertilizator lichid in apa acvariului sau de fertilizator solid in substratul acestuia. Singura diferenta intre fertilizatorul lichid si fertilizatorul solid este ca cel lichid trebuie inlocuit  saptamanal sau la 2 saptamani, in timp ce fertilizarea substratului persista o perioada mai lunga. Substratul acvariului actioneaza ca un depozit pentru anumiti nutrienti. Lipsa miscarii apei si a nivelurilor inalte de oxigen in anumite acvarii cu substrat compact va preveni miscarea in toate partile a nutrientilor, oxidarea acestora, crearea diversilor compusi cu carbonul, sau alte modalitati de a fi inacesibili plantelor. Asadar, numarul mare de materie organica din majoritatea substraturilor acvariilor permite plantelor sa ajunga la nutrienti in mod natural. Aceasta materie organica poate fi obtinuta folosind fertilizarea substratului cu tablete sau mixturi speciale pentru fertilizarea substratului de acvariu.

Substante bogate in nutrienti pentru plantele de acvariu
Substante bogate in nutrienti gata preparate sunt disponibile ca substraturi de baza, folosite ca atare sau care sa fie amestecate cu cantitati mici de substrat inert. Aceste tipuri de substrat sunt bogate in multi nutrineti necesari plantelor de acvariu, si care nu se pot aduce in alt mod in acvariu ( prin apa sau procese naturale). In acvarii, nutrientii din substraturi sunt eliberati incet, in timp indelungat, facand substraturile cu ingrasamant o solutie ideala si de durata. Majoritatea substraturilor cu ingrasamant vor incepe sa-si epuizeze stocul de nutrienti abia in 2-3 ani. Cu toate aceste, daca obisnuiti sa schimbati apa in cantitati mici si in mod regulat, permitand astfel deseurilor organice sa se depuna pe substrat, acesta va "suge" nutrientii si ii va elibera in timp pe o periaoda oricat de lunga. De cele mai multe ori schimbarea apei in cantitati mici, in mod regulat, si adaugarea ingrasamantului lichid pe baza de fier, vor fi suficiente pentru a da posibilitatea substratului de ingrasamant solid sa functioneze pe o perioada nelimitata.

Ingrasamantul pe baza de tablete pentru plantele de acvariu
Ingrasmintele pe baza de tablete creaza o provizie locala de nutrienti pentru plantele de acvariu. Tabletele sunt forme concentrate de substante bogate in nutrienti si mai ales in fier. Unele plante cu crestere rapida folosesc cantitati mari de fier, si daca adaogati astfel de tablete la radacinile acelor plante de acvariu veti preveni scaderea cantitatii de fier din intreaga apa a acvariului. De asemenea, astfel veti ajuta celelalte plante din acvariu, care nu pot sa acumuleze fierul atat de repede si care ar putea sa ramana fara posibilitatea de a-l  mai procura. Nu folositi tablete ca o solutie pentru intreg acvariul, ca sursa de fertilizare, ci doar pentru a oferi o sursa in plus de fertilizare anumior plante de acavriu, care au nevoie de aceasta. Atunci cand folositi substrat cu ingrasamant solid nu este nevoie sa folositi tablete cu nutrineti, nici macar local, la o anumita planta.

Ingrasamantul lichid pentru platele de acvariu
Aveti in vedere faptul ca fertilizarea in exces poate crea probleme in acvariul dumneavoastra, si nu exagerati cu ingrasamantul lichid. In caz contrar o sa apara probleme cu algele si cu toxicitatea metalelor.  In mod generic, atunci cand e vorba de fertilizatorii lichizi, primesti ceea ce ai platit. Produsele de cea mai buna calitate, care contin cantitatea corecta de nutrienti si carora nu le lipseste nici un nutrient pentru plantele de acvariu au si un pret pe masura.

Fertilizarea lichida este cea mai utila la suplinirea lipsei cantitatii de fier din apa acvariului. Desi fierul este necsar in cantitati foarte mici el de cele mai multe ori nu se gaseste in apa din acvariu, decat daca este eliberat in md treptat de un substrat pe baza de ingrasamand solid. De cele mai multe ori micronutrientii din ingrasamantul lichid vor deveni nedisponibili plantelor pentru ca vor forma repede compusi chimici sau se vor oxida. De aceea, daca folositi numai ingrasamant lichid, este bine sa-l folositi in fiecare saptamana sau din 4 in 4 zile.

Fertilizarea cu dioxid de carbon a plantelor de acvariu
La cele mai multe plante de acvariu fertilizare cu CO2 este vitala pentru sanatatea plantelor si este de cele mai multe ori factorul care limiteaza cresterea excesiva. Fara CO2 plantele nu pot produce fotosniteza si deci nu pot produce energa de care au nevoie pentru a sustine functiile fiziologice de baza. Exista cateva modalitati de a introduce CO2 in acvariu. Este creat in mod natural de respiratia pestilor si a plantelor, dar cel mai mult de bacteriile care descompun materia organica. Multe substraturi-ingrasamant elibereaza in mod constant CO2 care poate fi folosit de plantele de acvariu. Totusi, cantitatile de CO2 astfel produse sunt minime si nu vor fi de ajuns pentru planetele de acvariu din acvariile bine plantate. De aceeea, fertilizarea cu CO2 este necesara. Exista diverse aparate proiectate sa introduca CO2 in acvariu, intre ele gasindu-se si dispozitive ce folosesc tablete cu eliberare treptata de CO2, introdus direct in apa de acvariu. Scopul este acela de a  tine gazul in contact cu apa cat mai mult timp, pentru ca plantele sa aiba timp suficient sa-l absoarba.
ÎnchideЗакрыть
Compatibilitate creveti
ÎnchideЗакрыть
ÎnchideЗакрыть

Editat de către _Burduniuc_ la 2017-01-03 16:06:12




Mesaj util ?   Da   15 puncte

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104
<< Precedenta      Următoarea >>

#851 by da (Uploader) (0 mesaje) at 2009-06-27 19:27:05 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#848, iti trebuie un transformator care transforma de la 220 la 15 v,
# 850, nu numai aquas de 200 de litri se poate de facut acasa dar si copii si multe altele, in caz ca esti asa de convins prezinta argumete concrete dar nu niste linkuri prostesti........ nu duce lumea in erroare


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#852 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-06-27 20:15:37 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#851 da, pey c fel d transformator dak el merge an state direct la priza?
p anauntru la filtru se vede scris 15V
da oricum merge la 120,da dak merge aici,oare o sa mearga ji acasa?
:)
# 850 sorry dak ceva
scriu cum mam obijnuit


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#853 by da (Uploader) (0 mesaje) at 2009-06-27 22:32:13 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
cel de 120 nu va merge la 220, contra plata cred ca este posibil kla vre.o reparatie sa.l dai sa ti.l modifice


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#854 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-06-27 22:41:35 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#853 da, aha,mresi d sfat,o sa vad cum d fecut :)


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#855 by MSergiuM (User) (0 mesaje) at 2009-06-28 14:23:06 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#851 da, in cazul in care tu ma inveti pe mine cum sa fac copii si acvarii acasa.....e ca si cum i-ai invata pe parintii tai sa faca copii.....linkul ala nu este un link prostesc , ci arata cum iti determini grosimea geamului pe care vrei sa-l cumperi si dimensiunile necesare... Nu te invat eu pe tine cum sa faci acvarii de 200 de litri in veci, pai cine esti tu sa-mi pierd timpul cu tine? ma platesti sau castig eu ceva daca pierd timpul invatandu-te pe tine , care nu esti in stare sa cauti un articol pe net?.. cauta si tu pe google " aquarium diy" si citeste in engleza, asta daca esti in stare.....Dar nu esti capabil de asa ceva, ca de aia m-ai si rugat sa te invat eu pas cu pas...dar nu vreau, mai nene...pune mana si citeste!...se fac acvarii de peste 500 de litri acasa cu usurinta de o gramada de timp..lipite cu silicon, fund dublu etc. si tu vii fara obraz p-aici si ne tragi de urechi si imi spui ca induc lumea in eroare?? haha....stiu perfect tipul asta de comportament comunist..stiu mai multe despre acvaristica decat tine, care se pare ca n-ai auzit in viata ta de acvarii/filtre/capace de acvarii facute acasa...asa ca du-te ma si plimba-te..ajut pe cine vreau


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#856 by da (Uploader) (0 mesaje) at 2009-06-29 18:17:21 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#855, imi cer scuze dar mi se pare ca tu pretinzi a fi prost, intreaba de orice specialist in domeniu, si vezi ce iti raspunde. Nu trebuie sa faci eseuri pe aici, ci doar sa.ti explici punctul de viziune argumentat. Dar mi se pare suspicios kind aud ca se poate de facut cu usurinta aquarium de 500 de litre cu ,,filtru capac si fund dublu,,, :) esti prea naiv cred eu, cred ca se da pe fata virsta ta neatinsa........dar ce e de facut trebuiesc si asa persoane.....................


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#857 by 13voin Drivers Club (Carasic) (0 mesaje) at 2009-06-29 18:45:27 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#852 radu3632, uite atent poate are comutator..de la 120-220 .. foarte des asa si se face la aparatele electrocasnice care au standart 120.. daca nu atunci doar sa-l modifici.. sau sa-i faci un transformator...


#856 da, pai ce acvariu de 500l il fac roboti nu tot oamenii..??? eu am un vecin a facut unu de 500L cu rama ce0i drept.. da vad ca deja 10 ani au trecut da acvariu tot este..

PS ajunge cu sfada..mai bine mai puneti fotografii :)


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#858 by MSergiuM (User) (0 mesaje) at 2009-06-30 15:50:29 (804 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#856 da, cel mai destept cedeaza primul ,mai nene...nu mai imi bat capul cu tine...te las sa-ti etalezi greselile gramaticale p-aici ( ca sincer nu inteleg ce ai scris!!!ori e punct de vedere, ori e viziune!! esecurile nu se fac!!cauta explicatia cuvintelor inainte sa le folosesti!! se zice trebuie, nu trebuiesc!!litri, nu litre!! si asa mai departe) si sa mai postezi cate un zambet, ca tare ne mai informezi cu zambetu' tau pe internet......si chiar te rog sa crezi ca acvarii de 200 de litri nu se pot lipi acasa cu silicon....Nu meriti sa crezi altceva...lasa-ne pe noi sa credem ca se pot realiza foarte usor si acasa..Tu faci parte din sfera persoanelor care inca mai cred ca Pamantul este plat...Eu incepand de acum nu mai iti zic nimic..poti sa vorbesti ca televizorul p-aici...

#857 13voin, corect....am o combina muzicala (mai veche , ce-i drept) care are comutator de la 120 la 220...dar asemenea transformatoare gaseste sigur prin piata , nu-s foarte scumpe cred, ca nu-s cine stie ce tehnologii noi...

as vrea sa pun poze si eu cu micutul meu acvariu,dar nu stiu cum (nu am mai pus niciodata)...fostul meu acvariu...Pe care l-am vandut..Luna asta o sa-mi dau start la cele doua acvarii, de 85 si 140 de litri (facute acasa) si o sa pun poze cand voi baga si pestii...dar o sa mai dureze ceva vreme pana se va intampal asta...


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#859 by da (Uploader) (0 mesaje) at 2009-07-02 19:35:08 (803 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#858 imi pare bine ca ai inteles la ceea ce pretinzi ...........:D


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#860 by MSergiuM (User) (0 mesaje) at 2009-07-02 23:36:50 (803 săptămâni în urmă) - [Link]Top
nu pot sa pretind la ceva, ci CEVA!....nu mai faulta limba romana ca nu ai inteles nimic..haha..esti la fel de praf si asa vei ramane.. :locked:


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#861 by da (Uploader) (0 mesaje) at 2009-07-11 17:38:15 (802 săptămâni în urmă) - [Link]Top
annani asanti ")


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#862 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-07-29 12:01:28 (799 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Iată şi acvariumurile noastre
primul ... cel mai mic (circa 40L ) ... deja cu funcţia de "grădiniţă-creşă" cu mici Меченосец -  Xiphophorus helleri


al doilea, cel mai mare (circa 150L ), plin cu purceluşii frumuşei ... adică: Вуалехвост (золотая рыбка) - Carassius auratus



şi în sfârşit ultimul, mediu (circa 80 L), cu ... ce vrei tropical :D
Скаля́рии -  Pterophyllum
Меченосец -  Xiphophorus helleri
Неон голубой - Paracheirodon innesi
Барбус суматранский или Тигровый барбус - Barbus tetrazona
Петушок, или бойцовая рыбка - Betta splendens
etc. de somici nici nu mai vorbesc... 4 tipuri ... era şi al 5-lea, dar ...
Анциструс обыкновенныйАнциструс обыкновенный (Ancistrus multispinnis)
Hoplosternum thoracatum
Платидорас полосатый (Platydoras costatus)
Лорикария (Dasyloricaria filamentosa)









cine se pricepe la plantare sa-mi scrie in PM ... nu-mi prea reuseste cu alegerea plantelor, doar un singur tip de plante se prind ...

Editat de către orlistul la 2009-07-29 12:22:09




Mesaj util ?   Da   0 puncte
#863 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-07-29 20:17:49 (799 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#862 orlistul, fine,dap unde tii atatea acvarii?:D
eu cred k dak ai avea un substrat mai gros d nisip cu pietre ar crejte ierburile mai bene


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#864 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-07-30 07:03:16 (799 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#863 radu3632, deacord, cu "gruntul" (solul) cam e problematic, daca ai observat, sadesc plantele in ghiveciuri mici, care au gauri, adica e usor de modificat locul plantei la nevoie, fara a pune in pericol "hrana" plantei, radacinile oricum ies prin gaurile de la fundul ghiveciului si se raspindesc, ... cred ca mai adaug ceva sol.

Dar ce fel de plante? si daca se poate cu denumire si imagine :D ... desi denumirea ar fi suficient, gasesc eu cum arata

PS. apartament cu 3 camere, in cea de lucru sunt 2 (cel de 150 si cel de 40) iar in antreu ... sta cel de 80 ... unul este amplasat practic in mobila, celelate doua pe suport special, respectiv masa de lucru de 1,5m ... asa ca totul isi are loc...dorinta sa fie :D


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#865 by 13voin Drivers Club (Carasic) (0 mesaje) at 2009-07-30 17:40:31 (799 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Apropo cu plantele.. am incercat recent ingrasaminte lichide.. si deja pentru mine cel putin am facut comparatii si am hotarit ca e mai comod si mai bine de pus ingrasaminte in pastile.. deoarece in primul rind ai pus odata si pe jumate de an uiti de ele.. pe cind cele lichide trebuie in fiecare luna administrate..
plus la toate pastilele le pui direct la radacina si am observat ca plantele mai repede s-au dezvolta..cu cele lichide parca tot merge da nustiu cum mai greu.. (poate depinde si de substantele active nusitu) ..
si mai este onuanta pastilele se dizolva incet... in substrat si mai putin se ridica in straturile de sus a apei.. cu celel lichide si algele verzi cresc bine))) (poate depinde de calitatea preparatului hz.. )..

minusul pastilelor este ca trebuie sa te bagi in acvariu si sa le pui la radacini .. cu cele lichide e simplu ai turnat si gata..


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#866 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-08-02 14:12:28 (799 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#865 13voin, am cumparat pastile... idee pare a fi nu prea rea... doar ca impreuna cu sotia am aflta ca ele se dizolva :D
partea buna e ca plantele le punem in ghiveciuriu ca mai usor sa facem curat si sa avem grija in acvarium, respectiv scoatem planta, punem la fundul ghiveiciului...sa cel putin in ghiveci si tot ... peste citeva zile o sa scriu daca a ajutat (am cumparat recent niste plante si vreau sa vad daca se prind)


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#867 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-08-21 22:30:19 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
salut,aj avea ji eu o antrebare,jtiu precis k nu e de bene,da c anseamna cand de anotatoarele pejtilor stau lipite bule de aer?
ji coada la pejti poate sa se schimbe culoarea din vreun motiv oarecare?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#868 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-08-22 09:58:28 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
sunt bule de aer, sau poate sunt niste puncte albe... daca puncte albe atunci e vorba de "manca" si se rezolva
bule de aer nu am auzit, nici vazut inca :)

"manca"
cumperi "malahitovâi zeleonâi" din subterana de la UNIC (dacă nu greşesc era la preţ de 10 lei 2 ml) iată această ampulă (fiolă) cu 2 ml este pentru 200 L de apă ... respectiv, eu de exemplu o dizolv foolosind o seringă de 10 ml ... aspiri cu seringa 2 ml din ampulă (ai grijă că e toxică) şi apoi aspiri apă până la 10 ml... deci vei avea o soluţi gata de lucru cu raportul de 1 ml din seringă la 20 L de apă din acvarium ...
tot ce a rămas e să dizolvi în apa din acvarium atât cât îţi trebuie, de exemplu la un acvarium de 80 L îţi va trebui circa 4 ml de soluţie, pentru verificarea concentraţiei, iai o cană curată, albă în interior, şi o umpli un pic cu apa din acvarium, dacă apa este slab albăstruie atunci ai dozat corect, dacă este intens albăstruie, să ştii căi ai nevoie URGENT să schimbi apa..până devine la culoare deja descrisă. (altfel, scapi şi de "mancă" şi de peşti)

PS. soluţia din seringă, poţi să o păstezi la întuneric, căci la lumină se va descompune/ inactiva ... şi dacă cumperi o fiolă, la fel, la întuneric. Vei opserva că apa se va curăţi singură de această culoare albăstruie, iar dacă peste 3 zile nu dispare boala, mai adaugi încă o doză exact ca prima dată.


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#869 by demonas (Singuraticul) (0 mesaje) at 2009-08-22 10:23:34 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#867 radu3632, La sfatul dat de #868 orlistul pot sati spun ca trebuie sa stingi filtru sa dai cit mai putina mincare si sa lasi numai compresorul, filtru poate sa minimizeze efectul medicamentului.


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#870 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-08-22 23:49:12 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
valeu,da nuj,ma aflu an state acu,ji nam cum ajunge la unic
nam fecut curat cateva saptamani an acvariu k mi se paruse k ank nu e timpu
cand antr-o zi dau mancare la pejti ji vad k nu se prea reped,unii stateau cu crestele<anotatoarele d deasupra> lasate an jos
<p.s. am caraji d aia simpli care au coada numai an 2,deci plata,nuj cum sa explic>
am fecut curat,am pus chestie d aia cu carbune la filtru ji park sa mai limpezit apa,pare totu fine
da uite k 2 pejti continua sa stea cu anotatoarele d deasupra capului aplecate an jos
plus la care nuj d c unii ancearca sai ciuguleasca,sau sai fugareasca,da uneori au apucaturi k ancep a alerga brusc prin acvariu,ji chiar ma gandesc k e vreun parazit,da dak ami dati ceva denumiri,scrietile an engleza pls :)
ah,ji mai am un caras cu coada d asta mai dotata,din 2 felii,ji e plina d puncte albe,eu credeam k as bule d aer,nu ma uitasem atent probabil,da as aja d multe k aj avea senzatia k nu ar mai trai pejtele dak ar fi paraziti aia :(


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#871 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-08-24 03:24:46 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
am gasit ceva p la magazinele d aici
http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=10313401
spuneti va rog dak e bun pt aja ceva? k un pejte deja mia murit :(


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#872 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-08-24 17:29:50 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#871 radu3632, "... active Ingredients: Malachite Green…0.075%, ..." pare a fi ce trebuie...atent la dozaj

apropo, citeşte comentariile, ideile cu izolarea peştilor sunt foaarte bune ca PROFILAXIE, adică, dacă cumperi peştişori noi, punei într-un sistem ce este oxigenat (chiar şi fără filtru) şi adaugi doza corespunzătoare volumului de apă de malahit...astfel tu îi stirilizezi şi scoţi din pericol peştii care deja îi ai în acvarium... eu împreună cu soţia aşa facem...

PS. am promis că voi scri dacă ajută ceva pastilele pentru plante (îngrăşămintele) păi, pot să spun că ajută, doar un singur DAR .. am impresia că vrio "jivină" are grijă să le "guste" ... tot încerc să cresc ceva lung şi filamentos în acvarium şi tot se scurtează şi se scurtează... poate somicii..? http://www.aquariumhome.ru/plant13.htm
parcă asta e planta, poate greşesc (valesneria)
foarte bine se dezvoltă la mine această plantă :
http://www.aquariumhome.ru/plant16.htm
criptocorinia (poate nu anume specia dată, dar pare a fi asta), uşor se înmulţeşte, creşte, stufoasă...peştii se ascund în ea... :)

Editat de către orlistul la 2009-08-24 18:09:26




Mesaj util ?   Da   0 puncte
#873 by radu3632 (User) (0 mesaje) at 2009-08-24 23:39:22 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
la mene acasa carajii rupeau frunzele la plante,cu toate k planta era foarte groasa ji sanatoasa
aja k nu ma mir k le rupe ji p a tale ceneva :)


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#874 by orlistul (Power User) (0 mesaje) at 2009-08-25 08:27:16 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#873 radu3632, eu la carasici, nici o planta nu am, ... astai si problema, ca e cineva din tropice, sau somicii...vezi mai sus lista de "jivine" :) carasicii sunt porculeti in acvarium... scurma totul si de aia nici o planta vie nu am reusit sa plantez... la ei sta una artificiala ....


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#875 by 13voin Drivers Club (Carasic) (0 mesaje) at 2009-08-25 09:03:46 (796 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#874 orlistul, somicii deobicei se hranesc cu resturi de la fundul acvariumului... nu cred ca papa plante..:) ..

poate fi oricare..chiar si cele mai simple gupii me4enosetsi se hranesc cu alge de pe frunze si posibil musca si din planta.. chiar daca nu se hranesc cu ea da o ranesc si locu cela piere.. ... da e posibil sa fie din cauza apei... si planta la virf se strica..


Mesaj util ?   Da   0 puncte

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104
<< Precedenta      Următoarea >>

Forum Index > Chat > Hobby > Acvaristica


Navigare rapidă:


Comunitatea digitală din Moldova. Să adunăm și să organizăm conținutul autohton de pe întreg internet pe un singur site web.