Forum Index > Învățămînt > Examene, sesiune > BAC 2014

#0 by $erhio12 (Patriseamba <3) (0 mesaje) at 2014-01-10 21:44:16 (566 săptămâni în urmă) - [Link]Top




iNFo @ Mass Media
După ce în cadrul sesiunii de bacalaureat 2013 a fost implementat sistemul de monitorizare video, începând cu anul viitor ar putea fi implementate și alte măsuri care să prevină frauda din timpul examenelor. Ministrul Educației, Maia Sandu, se arată mulțumită de rezultatele obținute în acest an, însă își propune să împiedice ieșirea testelor în afara centrelor de BAC


  Șefa de la Educație a evitat să spună despre ce sistem este vorba, dar a asigurat că va fi unul eficient.
„Era important să implementăm acest sistem cu camere, acum avem dovada. Până acum venea candidatul și spune că nu a copiat, dovediți că am copiat. Acum îi arăți înregistrarea și nu poate să mai zică nimic. Condițiile nu s-au schimbat în acest an, noi doar ne-am asigurat că ele se respectă în acest an”, a specificat Maia Sandu în cadrul emisiunii „ÎnProfunzime” de laProTV Chișinău.
În context, ministrul a vorbit despre noi măsuri antifraudă care urmează să fie implementate începând cu anul viitor. „Nu este corect ca testul de BAC să părăsească centrul de BAC, dar în situația în care testul ajunge la 30 mii de oameni este complicat să te asiguri că acest lucru nu se va întâmpla.
  Deși toți au semnat declarația pe propria răspundere, oricum au intrat cu telefoane.
Noi ne-am concentrat eforturile pentru a preveni intrarea de informații în centre. De anul viitor, vom avea niște soluții și pentru această problemă. Nu o să spun acum despre ce este vorba, dar o să vedeți la anul că va fi mai greu să se facă acest lucru”, a menționat sursa.
Până la urmă, Sandu nu crede că scoaterea testelor a avut un impact major pentru obiectivitatea evaluării elevilor. „Nu pretindem că a fost un proces perfect. Știm că a mai existat și fraudă, dar rezultatele arată cu a fost mult mai mică”, a accentuat aceasta.
În acest an, potrivit datelor preliminare de după contestații, circa 40% din candidați nu au promovat cel puțin un examen de BAC. Elevii care au obţinut note insuficiente vor putea susține examenele în mod repetat în perioada 15-20 iulie.
ÎnchideЗакрыть
Calendarul Prebacurilor 2014
ÎnchideЗакрыть
Calendarul Examenelor de Bacalaureat - 2014
Ministerul Educației a aprobat Orarul desfășurării examenelor de bacalaureat pentru anul școlar 2013-2014. Acestea vor avea loc între 3 și 20 iunie 2014.

Sesiunea va avea loc conform orarului ce urmează:
geografie
3 iunie (marți) – Limba şi literatura română alolingvi
6 iunie (vineri) – Limba de instruire
10 iunie (marți) – Limba străină
13 iunie (vineri) – Matematica (real), Istoria românilor şi universală (umanist), Arte (arte), Sport (sport), Tehnologie (tehnologic).
17 iunie (marți) – Examenul la solicitare (geografie, fizică, chimie, biologie, matematică, istoria românilor și universală, informatica)
20 iunie (vineri) – L.ucraineană/bulgară/găgăuză (real, umanist)

Totodată, elevii ce vor susține examenele de bacalaureat vor semna o declarație (Click pentru a vedea modelul) prin care confirmă că nu dețin asupra lor materiale interzise, ce i-ar favoriza în rezolvarea subiectelor.

Verificarea lucrărilor de examen va fi efectuată în perioada 3-26 iunie, iar rezultatele vor fi afișate în centrele de bacalaureat pe 27 iunie. Ulterior, elevii vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a depunde contestații. Notele în urma contestațiilor nu se vor micșora. Se va menţine scanarea lucrărilor şi vom oferi posibilitatea elevilor să vadă lucrările prin internet.
Totodată, pentru a lua o notă de trecere (n.r. nota cinci), în sesiunea de bază, candidații vor trebui să ofere răspunsuri corecte la minimum 30% din subiectele din test, față de 25% cât a fost la sesiunea de bacalaureat din 2013.
Elevii care vor lua note negative în sesiunea din iunie vor avea dreptul să susțină, repetat, examenele respective în sesiunea suplimentară care va avea loc în perioada 16 – 23 iulie 2014.
Reamintim că elevii vor putea fi verificați cu detectorul de metale – înainte, în timpul, sau la expirarea timpului de scriere a probei de examen. În cazul fraudării de către elev a unei probe de examen vor fi anulate notele de la toate probele de examen susținute şi elevul va putea relua susținerea integrală a examenului de bacalaureat doar în sesiunea din următorul an de studiu.
ÎnchideЗакрыть
Metodologia de Organizare şi desfăşurare a examenului de Bacalaureat

  Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat, anul şcolar 2013 - 2014 (Click)

Informaţie Preventivă @ mass media wrote:

Veşti proaste pentru elevii care vor susţine examenele de Bacalaureat în 2014. Ministerul Educaţiei introduce noi elemente pentru a stopa fraudarea probelor, dar şi pentru a-i pedepsi pe cei care vor avea asemenea tentative.

Astfel, în sesiunea din 2014 a examenelor de BAC va fi mărit numărul membrilor comisiilor din centrele de Bacalaureat. Iar schema de notare va fi stabilită din timp, pentru ca elevii să cunoască din start câte puncte trebuie să acumuleze pentru nota de trecere. În acest an, pragul de trecere va fi de 30 de puncte.

De asemenea, nota 10 din oficiu vor primi doar elevii care vor obţine menţiuni sau medalii la olimpiadele internaţionale, nu şi premianţii olimpiadelor naţionale. Absolvenţii vor putea fi verificaţi cu detectorul de metale înainte, în timpul şi după examen. Iar în cazul fraudării de către candidat a unei probe, vor fi anulate notele la toate examenele. Elevul va avea posibilitatea să susţină examenele doar la sesiunea din anul următor.

Mai mult, reprezentanţii Ministerului vor avea posibilitatea să retragă diploma de Bacalaureat dacă se va constata că elevul a fraudat examenele. Retragerea va putea fi efectuată prin adresarea în judecată şi prezentarea probelor.

Reprezentanţii Ministerului au menţionat că se ia în calcul şi instalarea sistemelor de bruiaj. Însă, trebuie să vadă cum funcţionează, din punct de vedere tehnic.

"Dorim să efectuăm o examinare corectă şi obiectivă. De aceea, venim cu elemente noi care au drept scop consolidarea şi asigurarea corectitudinii examenelor de Bacalaureat", a declarat viceministrul Educaţiei Igor Grosu.

Totodată, pe lângă elementele noi, vor fi păstrate şi regulile care au fost incluse anul trecut.

ÎnchideЗакрыть
iNFO pentru candidaţi
Candidații la BAC 2014 ar putea fi verificați cu detectorul de metale în timpul examenelor. Mai mult decât atât, dacă candidatul va fi surprins copiind ori va avea asupra lui materiale interzise, vor fi anulate notele de la toate probele de examen susținute, iar candidatul va putea relua susținerea integrală a examenelor de bacalaureat doar în sesiunea din următorul an de studiu.

Declarațiile aparțin viceministrului Educației, Igor Grosu, și vizează proiectul metodologiei privind organizarea și desfășurarea sesiunii BAC 2014.

Potrivit viceministrului, și în sesiunea următoare a examenelor de bacalaureat, se va utiliza sistemul video pentru monitorizarea desfășurării examenelor. „Camerele video și-au dovedit pe deplin eficiența. Aplicarea sistemului de monitorizare video a redus considerabil și a descurajat practicile de fraudare a examenelor de bacalaureat”, a subliniat Igor Grosu.


Ca și anul acesta, în sesiunea 2014 elevii care au obținut note insuficiente în sesiunea de bază vor putea susține repetat probele respective în sesiunea suplimentară. De asemenea, candidații vor avea posibilitatea să-și vadă lucrările online, iar în 48 de ori vor putea depune contestațiile.

Proiectul metodologiei conține și câteva elemente noi. Astfel, anul acesta se va mări numărul de membri ai comisiilor centrelor de bacalaureat, schema de notare aplicată pentru toate examenele va fi stabilită din timp, iar pragul de trecere va fi 30% din punctajul maxim. Dacă vor exista suspiciuni că un candidat fraudează examenul, acesta va putea fi verificat cu detectorul de metal înainte, în timpul, sau la expirarea timpului de scriere a probei de examen. În cazul fraudării unui examen, toate celelalte note la BAC vor fi anulate. Mai mult decât atât, dacă după susținerea examenului de bacalaureat se constată că un anume candidat a fraudat examenul, atunci Ministerul educației poate întreprinde măsuri și după eliberarea diplomelor de bacalaureat, inclusiv anularea diplomei prin instanța de judecată.
ÎnchideЗакрыть
Rules 2013
* Monitorizarea video e în vigoare în mai mult de 10 licee din capitală, ea va funcționa în mod obligatoriu și în timpul examenelor de Bacalaureat. Mai mult, se preconizează supravegherea cu camere video la BAC pe durata cel puțin a următorilor 10 ani;

* Elevii nu vor fi în permanență urmăriți, pe motiv că a ține sub control peste 1200 de camere e un lucru imposibil! (și în mare parte inutil). Înregistrările vor fi cercetate doar în cazurile excepționale (dacă se vor observa plagieri sau cineva va fi denunțat).

* Sesiunea suplimentară pentru cei cu note negative a fost introdusă! Însă, elevii acuzați de copiere și inspirare din surse străine își vor putea lua revanșa doar la anul viitor.

* Se preconizează crearea unei baze de date pentru elevi și profesori, pentru pregătirea de Bacalaureat, monitorizată de Ministerul Educației, în conformitate cu care vor fi create și testele de Bacalaureat.

* Apropo, pentru a nu trezi diferite insinuări: introducerea camerelor de supraveghere la BAC fără acordul elevilor este LEGALĂ!

* Se preconizează alegerea în funcția de evaluator a cîte doi pedagogi, unul liceal, altul universitar, pentru o administrare mai obiectivă a punctajului.

* Vești bune de tot: în cazul contestărilor, depunctajul este interzis! Deaceea elevii care au apelat la contestații ori vor obține un punctaj mai mare, ori, în cel mai rău caz, va rămîne la aceeeași notă, însă în nici un caz nu va putea fi depunctat.

* Și cea mai îmbucurătoare veste: gradul de dificultate a examenelor, în special la obiectul de matematică, va fi unul scăzut! Condițiile stricte din acest an vor fi compensate cu un test mai simplu, care îi va permite unui elev sîrguincios să se descurce fără ajutoistorier. (dar „simplu” e totuși relativ, deaceea ăsta nu e un îndemn la relaxare, dimpotrivă, încurajare pentru o pregătire bună!)

 http://cubo.din.md/bac/ 

ÎnchideЗакрыть
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pregătire pentru BAC:
Consultaţii online/offline (gratuite)

Voluntarii care oferă consultaţii gratuite online/offline:

Limba şi Literatura Română
  • Bac Limba şi Literatura Română:
- Program Limba Romană



http://www.invat-online.net/variante-rezolvate - Teste Rezolvate (Subiectul I/II/III)

Model de:

Tipologii de personaje wrote:

Tipologia Taranului
Ion din "Ion" de Liviu Rembreanu
Johann moritz din ''ora 25'' de  Virgil Gheorghiu


Tipul femeii mondene
Doamna T din "Patul lui Procust" de Camil Petrescu
Ela din "Ultima noapte de dragoste, intiia noapte de razboi" de Camil Petrescu
Otilia din "Enigma Otiliei"'de G.Calinescu
si personajul eponim Adela de G.Ibraileanu


Tipologia Obsedatului
Puiu Faranga din Ciuleandra de L.Rebreanu
Apostol Bologa din Padurea Spinzuratilor  L.Rebreanu
Ion de  L.Rebreanu


Tipologia indragostitului
Sarmanul Dionis de M.Eminescu
Felix Sima din Enigma Otiliei si deasemenea se incadreaza in tipologia tinarului in dezvoltare
Ioana şi Ştefan din Romanul Delirul de M. Preda
Rusanda şi Gheorghe din Frunze de Dor de I. Druţă

Tipologia intelectualului
Traian Koruga din Ora 25
Victor Petrini din cel mai iubit dintre paminteni
Stefan Gheroghidiu din ultima noapte de dragoste

Tipologia creatorului
personajul eponim Mesterul Manole de L.Blaga
Mos Mihail din Sania de Ion Druta

Tipologia avarului
Mos Costache din Enigma Otiliei

Tipologia Voievozilor
Alexandru Lapusneanu de C.Negruzzi
Razvan din opera Razvan si Vidra de  Bogdan Petriceicu Hasdeu

Tipul tînărului în devenire:
Felix din Enigma Otiliei, Gheorghiță din Baltagul, Rusanda, Gherhge din Frunze de dor

Tipul copilului universal:
Nică din Amintiri din copilărie, Ionuț din Horodiște, Lucian din Hronicul și cîntecul vîrstelor (merge și ca adolescent + romanul adolescentului miop de Mircea Eliade)

Tipul domnitorului tiran:
Alexandru Lapușneanu

Tipul gentelmanului:
Pascalopol din Enigma Otiliei

Tipul avarului:
Moș Costache din Enigma Otiliei, Mara(posibil), Ghiță din Moara cu noroc

La tipul țăranului încă: Gheorghe din Frunze de dor, Onache Cărăbuș din Povara bunătății nostre

La tipul avarului se mai poate de pus si Ion de Rebreanu, sau Luminararu din "Ultima noapte de dragoste, intia noapte de razboi" de Petrescu
Relatia de prietenie intre doua personaje
Culai si Andrei din "Suflete tari" de Camil Petrescu
Tipul batrinului intelept; a boierului; a personajului care traieste dupa traditii; lupta dintre clasele sociale
Matei Boiu din "Sfulete tari" de Petrescu
Femeia rebela; Intelectuala; sfideaza traditia neamului
Ioana Boiu din "Suflete tari" de Petrescu

* Tipul copilului rasfatat
Goe din "D-l Goe" de I.L.Caragiale
Ionel din "Vizita" de I.L.Caragiale

* Personaj realist (?)
Ana din "Moara cu noroc" de I.Slavici

* Taranul
Mara si Persida din "Mara" de I.Slavici
Ion din "Ion" de Liviu Rembreanu
Ilie Moromete din "Morometii" de Marin Preda

* Tipul Feminitatii
Doamna T din "Patul lui Procust" de Camil Petrescu
Ela din "Ultima noapte de dragoste, intiia noapte de razboi" de Camil Petrescu

* Personaj in formare
Nica din "Amintiri din copilarie" de Ion Creanga
Gheorghita din "Baltagul" de Mihail Sadoveanu

* Tipul indragostitului
Castris :D din "Patima rosie" de Mihail Sorbul
[+] Razvan din "Razvan si Vidra" de B.P.Hasdeu
[+] Vidra din "Razvan si Vidra" de B.P.Hasdeu

* Personaj simbol
Manole din "Mesterul Manole" de Lucian Blaga

* Prietenia (?)
# Prietenia intre Iont Jder si Alexandrel-Voda din "Fratii Jderi" de M.Sadoveanu

* Parinti model (?)
Tatal din "Ultima luna de toamna" de Ion Druta
Vitoria Lipan din "Baltagul" de Mihail Sadoveanu

Pot sa mai adaug si eu cate ceva:
Tipul Taranului : Ion din Romanul Ion  Liviu Rebreanu
Victoria Lipan, Din baltagul  Mihai Sadoveanu

Tipul Intelectualului :
Felix din Enigma Otiliei
Apostol Bologa Padurea Spanzuratilor.

Tipul intelectualului; neadaptatului;
Ladima din "Patul lui Procust" de Camil Petrescu
Personaj simbol; Omul izolat, superior
Pastorul din "Toiagul pastoriei" de Ion Druta
Tipul omului ratat, nerealizat in viata, dominat de teama
Gavrilescu din "La tiganci" de Mircea Eliade
Femeia vulgara, insensibila si prostituata
Emilia din "Patul lui Procust" de Camil Petrescu

Teme abordate în opere wrote:

Tema istorică:
Alexandru Lăpuşneanu
Toiagul Păstoriei
Pădurea spânzuraţilor
Frunze de dor
Ion(ocuparea transilvaniei)
Ora 25
Tema pentru acasa
Biserica albă
Frații jderi
Ultima noapte de dragoste întîia de război
Povara bunatatii noastre


Tema păstoritului:
Toiagul păstoriei
Baltagul

Relaţii părinţi-copii:
Baltagul
Ultima lună de toamnă
Ion
Moromeţii
Povara bunătăţii noastre
Mara
Casa mare

Tema ţăranului:
Ion
Moromeţii
Frunze de dor
Povara bunătăţii noastre
Mara

Tema dragostei:
Ion
Frunze de dor
Povara bunătăţii noastre
Ultima lună de dragoste, prima noapte de război
Enigma Otiliei
Cezara

Tema mamei:
Ultima lună de toamnă
Baltagul
Amintiri din copilărie
Mara

Tema copilăriei:
Moromeţii
Amintiri din copilărie
Frunze de dor(Trofimaş)
Horodiște
Hronicul şi cântecul vîrstelor


Tema intelectualului în devenire:
Moromeţii(Nicolaie)
Frunze de dor(Rusanda)
Caloianul
Enigma Otiliei (Felix)
Ion (Titu Herdelea)


Tema creaţiei:
Sania de I.Druţă
Caloianul de G.Meniuc

Tema satului:
Ion(hram, hora, tradiţii)
Moromeţii
Frunze de dor(şezătorile)
Toiagul păstoriei
Povara bunătății noaste
Păsările tinereții noaste
Horodiște


Tema testamentului:
Ultima noapte de dragoste, prima noapte de război
a doua lucrare:mad: spuneţi deja voi:pardon:

Drame:
Horia
Frumos şi sfânt
Răzvan și Vidra
Meșterul Manole
Păsările tinereții noaste


Comedii:
O scrisoare pierdută

Romane psihologice:
Pădurea spânzuraţilor
Ultima noapte de dragoste întîia de război

Comunit. dintre om şi natură:
Baltagul
Moromeţii(salcâmul)
Frunze de dor
Povara bunătăţii noastre

Profanarea valorilor spirituale:
Samariteanca
Frumos şi sfânt
Toiagul păstoriei



iNFo @ IMG
 

 

ÎnchideЗакрыть

amintește-ți by skorp11 wrote:

amintește-ți operele pe care le-ai citit (personajele, temele, ideea, mesajul, simboluri, idealuri etc)
amintește-ți cum se comentează un motiv/simbol/stare a eului liric/semn de punctuație
amintește-ți textele funcționale (cerere, procură, aviz etc)
amintește-ți poeziile pe care le-ai învățat  ( motivele și simbolurie + să fii capabil să citezi)


ÎnchideЗакрыть
Geografie
Limba Franceză
Istorie

  • Bac Istorie:


Personalităţi Istorice wrote:




TEMATICI DE ESEURI şi RELAŢII DE CAUZALITATE ŞI SCHIMBARE ÎN ISTORIE

  • TEMATICI DE ESEURI:
Epoca antică:
1. Contribuţia civilizaţiei antice în constituirea actualei civilizaţii europene (în baza unei civilizaţii).
2. Impactul istoric al războaielor daco-romane asupra formării poporului român.
3. *Polisul atenian–democraţie reprezentativă limitată.
4. Declinul şi căderea Imperiului Roman de Apus - proces istoric inevitabil.

Epoca medievală:
1. Moştenirea imperială în Europa creştină: de la Imperiul Roman la Imperiul Bizantin.
2. Constituirea statului medieval Ţara Moldovei: între legendă şi adevăr istoric.
3. Lupta antiotomană – expresie a politicii externe a domnitorilor români în epoca medievală.
4. Instaurarea regimului de suzeranitate otomană şi formele lui de manifestare în Ţările Române.
5. *Ctitoriile medievale – valori culturale şi spirituale.
6. Rolul bisericii în societatea medievală în Europa Occidentală.

Epoca modernă:
1. Impactul regimului fanariot asupra evoluţiei politice şi socio-economice a Ţărilor Române.
2. Impactul revoluţiei industriale asupra evoluţiei lumii moderne.
3. Revoluţiile de la 1848-1849 în Ţările Române: general şi specific
4. Formarea statelor naţionale moderne: general şi particular.
5. *Rivalităţile ruso – austro – otomane  în epoca modernă şi consecinţele lor pentru Principatele
Române.
6. Rivalitatea marilor puteri în contextul relaţiilor internaţionale (1870-1914).
7. Basarabia de la autonomie la gubernie rusească (1812-1873).

Epoca contemporană:
1. Sistemul Versailles –Washington – factor determinant în declanşarea celui de-al doilea război mondial.
2. *Evoluţia regimurilor totalitare în perioada interbelică: studiu comparativ.
3. Basarabia în perioada interbelică: progrese şi limite.
4. *Activitatea partidelor politice în România (1918-1938).
5. Integrarea europeană: realizări, probleme şi perspective.
6. Problemele globale ale umanităţii – test de maturitate al comunităţii internaţionale.



  • RELAŢII DE CAUZALITATE ŞI SCHIMBARE ÎN ISTORIE:
Epoca antică:
1. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre dezvoltarea social-economică a grecilor în perioada arhaică şi colonizarea greacă.
2. *Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre războaiele macedonene şi răspîndirea elenismului.
3. Demonstrează relaţia cauză-efect dintre politica internă a lui Burebista şi consolidarea statului geto-dac.
4. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre romanizarea dacilor şi cel deformare a poporului şi a limbii române.
5. *Demonstrează relaţia cauză-efect dintre marile migraţii şi căderea Imperiului Roman de Apus.
Epoca medievală
1. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre dezvoltarea oraşului şi evoluţia socio – economică a societăţii medievale.
2. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre evoluţia statelor medievale româneşti şi formarea instituţiilor politice ale acestora.
3. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre puterea politică şi biserică în societatea medievală.
4. *Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre Politica externă a Imperiului Otoman şi instaurarea regimului suzeranităţii otomane în Ţările Române.
5. *Demonstrează relaţia cauză-efect dintre rivalitatea monarhiilor occidentale şi crearea noii hărţi politice a Europei la mijlocul secolului al XVII - ea.

Epoca modernă:
1. *Demonstraţi relaţia de interdependenţă dintre Marile descoperiri geografice  şi evoluţia mercantilismului.
2. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre liberalism  şi democratizarea vieţii politice occidentale în epoca modernă.
3. *Determină legătura de cauzalitate dintre rivalităţile ruso-austro-turceşi pierderile teritoriale ale Ţărilor Române în epoca modernă.
4. Demonstrează legătura de interdependenţă dintre suprimarea autonomiei Basarabiei (1828)  şi intensificarea procesului de rusificare a acesteia.
5. Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre politica internăpromovată de Alexandru Ioan Cuza şi modernizarea societăţii româneşti
6. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre revoluţia rusă din 1917  şi mişcarea pentru autodeterminare a Basarabiei.

Epoca contemporană:
1. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre politica expansionistă a URSS şi crearea R.A.S.S.M.
2. *Demonstrează relaţia de cauză-efect dintre „Noul curs” a lui F.D.Roosevelt şi depăşirea crizei economice de către SUA.
3. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre politica expansionistă promovată de U.R.S.S.  şi semnarea tratatului Molotov-Ribbentrop.
4. *Demonstrează relaţia de interdependenţă dintre procesul de colectivizare a gospodăriilor ţărăneşti individuale şi  deportările din 6 iulie1949 din R.S.S. Moldovenească.
5. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre noua mentalitate politică şi sfârşitul „războiului rece”.
6. Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre mişcarea de eliberare naţională din a doua jumătate a anilor 80 şi proclamarea independenţei Republicii Moldova.
7. *Demonstrează relaţia de cauzalitate dintre proclamarea suveranităţii R.S.S. Moldoveneşti (23 iunie 1990) şi războiul din Transnistria.
ÎnchideЗакрыть
ÎnchideЗакрыть
Matematică

  • Bac Matematică:
  • Tema cu asimptotele - verticale, orizontale ect...


ÎnchideЗакрыть
Limba Engleză
  • Bac Limba Engleză:


Linking Words/conectori uzuali/cuvinte de legătură (se punctează cu 4-6 puncte la civilizaţie/eseu wrote:

  • Например, при добавлении можете воспользоваться такими словами, как moreover (кроме того, более того), as well as (так же как, а так же), furthermore (кроме того, к тому же). Если хотите отобразить контраст или противопоставление, обращайтесь к but (но), however (однако), on the other hand (с другой стороны), yet (даже, пока, уже), on the contrary (на самом деле, наоборот, напротив). Ограничить можно с помощью слов despite / in spite of (несмотря на), выразить причину или итог чего-либо получится при помощи следующей лексики: therefore (поэтому, по этой причине), so (итак, поэтому), as a result (вследствие этого, таким образом), consequently (следовательно, поэтому), this results in (в результате), this leads to (получается). Обратите внимание и на наречия порядка и последовательности – then (потом), next (затем, в следующий раз), after (после), finally / lastly (наконец).
  • I think that, In my opinion, In conclusion, From my point of view
  • Ceva de legătură: however, on the other hand, although
  • Linking Words: #1  #2 by Zyper

Informatică
  • Bac Informatică:
- Curs de informatică

ÎnchideЗакрыть
Fizică
  • Bac Fizică:
- Curs de Fizică

ÎnchideЗакрыть
Chimie

Bac Chimie:
- Curs de Chimie Organică
- Curs de Chimie Anorganică


ÎnchideЗакрыть
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sesiunile de BAC 2008-2014:
Sesiunea 2008
  • 12 martie 2008
Limba şi literatura română (Şcolile alolingve):
#Test #Barem

Literatura Universală:
#Test #Barem


  • 14 martie 2008
Limba şi literatura română:
#Test@Real #Barem@Real
#Test@Umanist #Barem@Umanist

Limba şi literatura rusă:
Test@Real Barem@Real
Test@Umanist Barem@Umanist


  • 17 martie 2008
Limba franceză:
#Test #Barem

Limba engleză:
#Test #Barem

Limba franceză (clasele bilingve):
#Test #Barem

Limba germană:
#Test #Barem

Limba spaniolă:
#Test #Barem

Limba italiană:
#Test #Barem

Limba turcă:
#Test #Barem


  • 19 martie 2008
Matematica:
#Test@Real@RO #Barem@Real@RO
#Test@Real@RU #Barem@Real@RU

Geografia:
#Test@Umanist@RO #Barem@Umanist@RO
#Test@Umanist@RU #Barem@Umanist@RU

Sport:
#Test@RO #Barem@RO
#Test@RU #Barem@RU
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2009
  • 17 martie 2009
Limba şi literatura română (Şcolile alolingve):
#Test #Barem


  • 19 martie 2009
Limba şi literatura română:
#Test@Real #Barem@Real
#Test@Umanist #Barem@Umanist

Limba şi literatura rusă:
Test@Real Barem@Real
Test@Umanist Barem@Umanist

Limba bulgară:
#Test #Barem

Limba găgăuză:
#Test #Barem

Limba ucraineană:
#Test #Barem


  • 24 martie 2009
Limba engleză:
#Test #Barem

Limba franceză:
#Test #Barem

Limba franceză (clasele bilingve):
#Test #Barem

Limba germană:
#Test #Barem

Limba spaniolă:
#Test #Barem

Limba italiană:
#Test #Barem

Limba turcă:
#Test #Barem


  • 26 martie 2009
Matematica:
#Test@Real@RO #Barem@Real@RO
#Test@Real@RU #Barem@Real@RU

Geografia:
#Test@Umanist@RO #Barem@Umanist@RO
#Test@Umanist@RU #Barem@Umanist@RU

Sport:
#Test@RO #Barem@RO
#Test@RU #Barem@RU

Arte:
#Test #Barem


  • 30 martie 2009
Limba bulgară:
#Test@Umanist #Barem@Umanist

Limba găgăuză:
#Test@Umanist #Barem@Umanist

Limba ucraineană:
#Test@Umanist #Barem@Umanist


  • 31 martie 2009
#Teste@Examene@Solicitare #Bareme@Examene@Solicatare
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2010
Sesiunea 2010
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2011
Sesiunea 2011
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2012
Sesiunea 2012
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2013
Sesiunea 2013
ÎnchideЗакрыть
Sesiunea 2014
Sesiunea 2014
ÎnchideЗакрыть

Arhiva AEE.EDU.MD preBAC/BAC 2009-2014:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Programa pentru BACALAUREAT 2014: http://tinyurl.com/omr9be7
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pretestările pe Eşantion 2014:
Matematica
Pretestarea pe Eşantion la Matematică, V1


ÎnchideЗакрыть
Pretestarea pe Eşantion la Matematică, V2


ÎnchideЗакрыть

Varianta I:
V1: [IMG]
#1: http://funkyimg.com/i/GqHQ.png
#2: http://funkyimg.com/i/GqHS.png
#3: http://funkyimg.com/i/GqHU.png
#4: http://funkyimg.com/i/GqHW.png
#5: http://funkyimg.com/i/GqHY.png
#6: http://funkyimg.com/i/GqJ1.png
Barem de corectare: #1: http://funkyimg.com/i/GrbV.png  #2: http://funkyimg.com/i/GrbX.png

V1: [PDF] #1 #2
Barem de corectare: #1 #2


Varianta II:
V2: [IMG]
#1: http://funkyimg.com/i/Grbz.png
#2: http://funkyimg.com/i/GrbB.png
#3: http://funkyimg.com/i/GrbD.png
#4: http://funkyimg.com/i/GrbF.png
#5: http://funkyimg.com/i/GrbH.png
#6: http://funkyimg.com/i/GrbK.png
Barem de corectare: #1: http://funkyimg.com/i/Grc4.png  #2: http://funkyimg.com/i/Grc6.png

V2: [PDF] #1 #2
Barem de corectare: #1 #2
ÎnchideЗакрыть
PRETESTĂRILE PE EŞANTION 2014 + BAREME: http://tinyurl.com/p8nkvkj

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prebacurile 2014:
PREBACURILE 2014 + BAREME: http://tinyurl.com/p8nkvkj

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Offtopic:
Cum să-mi văd notele medii din anii de liceu ? http://89.32.230.146:8180/diplome/ IDNP (?): #1 #2

Matematică - BAREM (profil real, 13 iunie 2014)
:!: BAC 2014 Matematică - BAREM (profil real, 13 iunie 2014):



by Serhio12
ÎnchideЗакрыть

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


BAC 2014 » Rezultate:

  • Cum să-mi văd lucrările online ? (Click) Disponibil din 27 iunie 2014 - 28 iunie 2014, ora 18.00.
http://bac.edu.md (Click)



:!: CONTESTAREA PRELUNGITĂ LA 72h :!:



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



BAC 2014 » Sesiunea Repetată:

Sesiunea Repetată - 2014 wrote:

Candidații care nu au promovat una sau mai multe probe au şansa să se înscrie în sesiunea suplimentară de examen, care va fi organizată în perioada 16 – 23 iulie 2014.

Sesiunea va avea loc conform orarului ce urmează:
16 iulie – Limba și literatura română, alolingvi
17 iulie – Limba de instruire
18 iulie – Limba străină
21 iulie – Disciplina de profil
22 iulie - Disciplina la solicitare
23 iulie – Limba maternă

Pentru aceasta, ei vor merge la centrul de bacalaureat şi vor depune o cerere în scris în zilele de 7 și 8 iulie curent.



SESEIUNEA REPETATĂ 2014 + BAREME: http://tinyurl.com/lvmezxx (Click)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Editat de către $erhio12 la 2014-08-17 10:56:57




Mesaj util ?   Da   132 puncte

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400
<< Precedenta      Următoarea >>

#3601 by aHQ (Knight of TMD) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:26:43 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Noroc
Cei care au mai facut ceva pregatiri pe la scoala ajutati oleaca;
de ex la primul exercitiu, in baza textului este intrebarea: Why do people who were born after 1990 might have an unrealistic opinion of the world? (si se dau 2 linii pentru a raspunde)
Cum e corect de formulat raspunsul? Incepem asha: People who were born after 1990 might have an unrealistic opinion of the world because.....si aici deja din text. Asa ii normal? sau trebuie direct raspunsul (Because blablabla din text) ?


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3602 by Misha_95 (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:27:36 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3601 by aHQ prima varianta,nu cu because

#3601 by aHQ prima varianta,nu cu because


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3603 by Wellfun (De ce eşti tristă?) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:27:46 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3601 aHQ, daca dai direct raspunsul pierzi puncte. Ii perfect asa cum ai inceput.


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3604 by OpuoH (User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:28:10 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top

Wellfun wrote:

#3601 aHQ, daca dai direct raspunsul pierzi puncte. Ii perfect asa cum ai inceput.


+1


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3605 by 3ka666 (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:32:07 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3587 DjX, mulțumesc, și ție la fel ...


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3606 by aHQ (Knight of TMD) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:34:03 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
ahaa, ok, thank you very much :D
Blin iara o sa am probleme cu spatiu, pin scriu eu explicatia precis implu cele 2 rinduri (


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3607 by Lartimus (doc) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:36:28 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3606 aHQ, ce item? ce se cere de făcut?

Unde pot găsi BAC-ul de anul trecut sau pretestările de anul ăsta la engleză?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3608 by 3ka666 (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:39:00 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3607 Lartimus, pretestarile le poți găsi aici...Text sub adresă web


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3609 by aHQ (Knight of TMD) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:40:05 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3607 Lartimus, am gasit exemple de teste ca bacu, si acolo era primu exercitiu in baza textului
http://s11.postimg.org/pnec3ry1t/20140609_193710.jpg iaca asha, am scris cit de marunt posibil, parca o incaput )))


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3610 by FdGod (User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:41:21 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Cine stie unde e posibil sa apara Bacul miine in timpul examenului la engleza scriti pm va impolor, un site ,forum,grup unde a aparut la romana si unde posibil sa apara la engleza. Din partea mea o bere :D


Mesaj util ?   Da   2 puncte
#3611 by ion_05_04 (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:43:44 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3607 Lartimus, http://www.aee.edu.md/sites/default/files/document/attachments/12_leng_t_pr.pdf


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3612 by Vallera (TMD one love <3) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:44:55 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top

Quote:

Totodată, pentru a lua o notă de trecere (n.r. nota cinci), în sesiunea de bază, candidații vor trebui să ofere răspunsuri corecte la minimum 30% din subiectele din test


:fuckthatbitch: asta se primeste ca trebuie sa acumulam 30 de puncte din test la engelza, inseamna ca asa acumulezi un 5 nu va fi greu, cred ca la engleza am sa scot un 6 sau 7 , dar eu ma temeam :D


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3613 by aHQ (Knight of TMD) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:47:19 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3612 Vallera, yep, daca citesti normal textu si raspunzi zbs in baza lui, ai un 5 :troll:


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3614 by Cr!stinel (să ai o zi frumoasă. Da, tu!) (1 mesaje) at 2014-06-09 19:54:40 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3597 vitalic838, "... Cine stie Scrisoare poate fi la Bac? ..." - lag?:grin:

#3610 FdGod, îmi spui şi mie:look:


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3615 by BackStab (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:58:02 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3597 vitalic838, "... Cine stie Scrisoare poate fi la Bac? ..." - pierdută :)


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3616 by Cr!stinel (să ai o zi frumoasă. Da, tu!) (1 mesaje) at 2014-06-09 19:58:43 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3599 Oreon, "... Broo ..." - se începe:D


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3617 by Kratoss (User) (0 mesaje) at 2014-06-09 19:59:04 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
скажите сколько в прошлом году не сдали:&#039;-(


Mesaj util ?   Da   1 puncte
#3618 by Labraddor (User) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:02:02 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top

ion_05_04 wrote:

#3607 Lartimus, http://www.aee.edu.md/sites/default/files/document/attachments/12_leng_t_pr.pdf

da grammar rezolvata este undeva?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3619 by BackStab (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:02:15 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3617 Kratoss, Fii mai pozitiv :D , 43 % dacă nu mă greșesc.


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3620 by OpuoH (User) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:11:51 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top

Labraddor wrote:

ion_05_04 wrote:

#3607 Lartimus, http://www.aee.edu.md/sites/default/files/document/attachments/12_leng_t_pr.pdf

da grammar rezolvata este undeva?


In summertime, off _the_ eastern coast of Canada near Newfoundland, humpback whales gather in large groups, or "schools" as they are called often "singing" to each other and making jumps out of the water. However, if you (to be) _were_ a humpback whale, you would have a problem.
Today these playful and friendly whales (to catch)__are caught___ in the nets of fishermen who would prefer to save them of they could. Jon Lien and his assistants have been helping to free whales _from__nets since 1998. More than 600 whales (to release) _have been released____up to now.
In an interview Jon stated that recently our government (to agree) __had agreed__ that the rescue of whales was __an___ issue that should be discussed at the international level. But, unfortunately, today some countries, like Japan, (to have)_have__a different view on the protection of whales. Today scientists wish that the government(to finance)_would finance__the production of "whale alarms" that would tell fishermen where the whales were so that the fishermen could avoid the area when they go fishing. (Although/Consequently/For instance/On the other hand) _Consequently___, fishermen wouldn't lose thousands of dollars ' worth of nets and fish, and the whales would be saved.


Am scris acum, controlati daca este corect.

Editat de către OpuoH la 2014-06-09 20:20:45




Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3621 by van22 (C is better than C++) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:17:20 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Numai eu ma tem ca nu voi intelege textul miine? :D


Mesaj util ?   Da   2 puncte
#3622 by NickManUtd07 (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:17:23 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
La intrebarile cu True shi False... daca propozitia ii adevarata tot treb argumentata?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3623 by MondoteckDesigner (Power User) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:17:45 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
#3620 OpuoH, E corect


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3624 by van22 (C is better than C++) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:18:12 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
E corect scrisa propozitia
Emma has been learning English for five years.
ca
Ema invata Engleza de cinci ani.
?


Mesaj util ?   Da   0 puncte
#3625 by chiricaalex (VampiR) (0 mesaje) at 2014-06-09 20:19:08 (544 săptămâni în urmă) - [Link]Top
Eu ma tem ca la engleza sa nu cada la civilizatie sa spui ceva despre clima /pozitia fizico geografica a SUA sau UK ....:S:S:S:S:(;(


Mesaj util ?   Da   0 puncte

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400
<< Precedenta      Următoarea >>

Forum Index > Învățămînt > Examene, sesiune > BAC 2014

Această temă este închisă. Nu puteţi posta mesaje noi.


Navigare rapidă:


Comunitatea digitală din Moldova. Să adunăm și să organizăm conținutul autohton de pe întreg internet pe un singur site web.